روش های ردیابی گوشی خاموش

نویسنده: رضا مرادپور
بازدید: 387 نفر
به روز رسانی:

روش ردیابی گوشی موبایل سرقتی یا مفقود شده

اکنون این سوال پیش می آید که برای پیدا کردن گوشی مفقود شده چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ طرح رجیستری تکنولوژی جدیدی است که به تازگی روی گوشی های همراه سوار شده است. پیاده سازی این طرح روی تلفن های همراه باعث شده تا گوشی سرقت شده بعد از اعلام مفقودی دیگر قابلیت استفاده برای سارقین را نداشته باشد.

گوشی های رجیستر شده به صورت قانونی وارد کشور می شوند و تنها با سیم کارت هایی که مالکیت آن فقط برای یک شخص است قابلیت استفاده خواهند داشت در نتیجه اگر در گوشی سرقت شده سیم کارتی با مالکیت شخص دیگری وارد شود، می توان به راحتی برای ردیابی گوشی موبایل اقدام کرد.

از جمله مزیت های دیگر گوشی رجیستر شده این است که در هنگام خرید گوشی می توانید از سرقتی نبودن آن اطمینان یابید.

مدیریت دستگاه (Android) یا Find My Phone (iOS)

گوگل یک ردیاب از پیش نصب شده روی سیستم عامل اندروید دارد، به این معنی که نیازی به دانلود برنامه جداگانه ندارید. برای استفاده از آن، ADM دستگاه Android Manager باید (به طور پیش فرض) روشن باشد و فعال کردن آن به شما امکان می دهد تلفن خود را قفل یا اطلاعات آن را پاک کنید. در نهایت، گوشی شما باید به اکانت گوگل شما وصل شده و به اینترنت متصل باشد و اگر سارق یکی از این موارد را غیرفعال کرده باشد، احتمال پیدا شدن گوشی شما کاهش می یابد.
برای استفاده از ردیاب در رایانه خود، از طریق حساب Google خود وارد Android Device Manager شوید، دستگاه مورد نظر خود را از لیست کشویی انتخاب کنید در این مرحله به طور خودکار شروع به ردیابی گوشی شما می کند و برای زنگ زدن روی گزینه “تماس” کلیک کنید. با تلفن تماس بگیرید، تلفن خود را قفل کنید یا تمام اطلاعات را حذف کنید.
اگر به رایانه دسترسی ندارید، تلفن دوست خود را قرض بگیرید و با استفاده از حالت مهمان وارد حساب Google خود شوید و برنامه Android Device Manager را باز کنید. در این حالت امکان ردیابی گوشی را در حال حرکت دارید. اگر نمی توانید تلفن خود را ردیابی کنید، امیدوار باشید که تلفن شما خاموش شده است یا به اینترنت متصل نیست.

ردیابی گوشی آیفون یا آیپد

اگر آیفون یا آیپد خود را گم کرده اید، روند کار به همین صورت است. با Find My iPhone در iTunes، برای ردیابی گوشی خود نیازی به نصب برنامه ردیابی گوشی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر (یا یک برنامه نصب شده روی دستگاه دیگر اپل) و اطلاعات مربوط به ورود به سیستم شما است.
کافی است به icloud.com بروید و با اطلاعات Apple ID خود وارد شوید. روی دکمه Find My iPhone کلیک کنید و دستگاهی را که می خواهید، ردیابی کنید، انتخاب کنید. احتمال اینکه این مرحله کمی طول بکشد، وجود دارد بنابراین عجول نباشید. وقتی مکان دستگاه شما روی نقشه نشان داده می شود، گزینه ای برای تماس با تلفن دارید. این در صورتی است که گوشی خود را در نزدیکی خانه یا محل کار گم کرده اید. می توانید حالت گم شده را فعال کنید یا اطلاعات خود را پاک کنید. اما به یاد داشته باشید که پس از حذف اطلاعات، Find My iPhone دیگر کار نخواهد کرد.
فعال کردن حالت گم شده” Lost Mode ” به شما این امکان را می دهد که تلفن خود را قفل کنید و یک پیام ویژه با شماره موبایل خود ارسال کنید و به هر کسی که تلفن شما را پیدا می کند این فرصت را می دهد تا با شما تماس بگیرد و آن را برگرداند. حالت گم شده همچنین به شما امکان می دهد تا سرویس ردیابی را پس از غیرفعال شدن دوباره فعال کنید.
مهمتر از همه، اگر از iOS 7 یا جدیدتر استفاده می کنید، سارق نمی تواند تلفن شما را از سرویس iCloud جدا کند، Find My iPhone را غیرفعال کند یا اطلاعات شما را حذف کند. این به خاطر Activation Lock است که فقط در صورت وارد کردن رمز عبور Apple ID به شما اجازه می دهد همه این کارها را انجام دهید. با این حال، سارقان می توانند اینترنت یا وای فای گوشی را قطع کنند و سرویس ردیابی را غیرفعال کنند.
اما باز هم اگر نتوانند اینترنت را قطع کنند یا سرویس ردیابی را خاموش کنند، می توانید از اپل بخواهید که وقتی آنلاین هستند به شما اطلاع دهد، بنابراین احتیاج نیست Find My iPhone را طول روز باز نگه دارید.
اما در برخی موارد این روش ها موثر نیستند و راه های دیگری برای ردیابی گوشی وجود دارد.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *