رونمایی از هوش مصنوعی جدید اینبار در ویندوز ۱۱

نویسنده: صمدزاده
بازدید: 447 نفر
به روز رسانی:

به گزارش تاپ جی اس ام به نقل از زومیت، مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را به ویندوز ۱۰ بیاورد. در حرکتی غیرمنتظره، ردموندی‌ها به‌زودی کوپایلوت را برای کاربران اینسایدر ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۲H2 منتشر خواهند کرد. این اقدام در حالی رخ می‌دهد که مایکروسافت چند ماه قبل، پایان به‌بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰ را برای برخی نسخه‌ها اعلام کرده بود.

آرون وودمن، معاون بازاریابی ویندوز، می‌گوید: «این فرصتی کلیدی برای ما است تا ارزش Copilot را برای بیشتر مشتریان به ارمغان بیاوریم». مایکروسافت به دنبال آن است تا ابزارهای هوش مصنوعی خود مانند کوپایلوت را به میلیون‌ها کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ که هنوز از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، ارائه کند.

کوپایلت در ویندوز ۱۰ کاملا مشابه با نحوه‌ی عملکردش در ویندوز ۱۱ کار خواهد کرد. این دستیار با دکمه‌ای در سمت راست نوار وظیفه ارائه می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد به‌سرعت به چت‌بات دسترسی پیدا کند.

وودمن می‌گوید: «تفاوت‌هایی بین کوپایلت در ویندوز ۱۰ با ویندوز ۱۱ وجود دارد، به‌طور طبیعی کارهایی که می‌توانید در ویندوز ۱۱ انجام دهید، اما در ویندوز ۱۰ نمی‌بینید، در دستیار هوشمند هم وجود نخواهند داشت.»

ویندوز ۱۰ نیازمندی‌های سخت‌افزاری کمتری نسبت‌به ویندوز ۱۱ دارد، اما خالق ویندوز گفته است که داشتن حداقل ۴ گیگابایت رم و وضوح صفحه‌نمایش ۷۲۰p برای کوپایلت کافی خواهد بود.

مایکروسافت نسخه‌ی آزمایشی کوپایلت را با کاربران ویندوز ۱۰ هوم و پرو آزمایش می‌کند و قصد دارد به‌زودی این نرم‌افزار را برای نسخه‌های تجاری هم به اشتراک بگذارد.

وودمن در مورد اینکه آیا ارائه‌ی کوپایلت در ویندوز ۱۰ ممکن است باعث تمدید مهلت به‌روزرسانی و پشتیبانی مایکروسافت از آن شود، می‌گوید: «ما هیچ تغییری در زمان اتمام پشتیبانی ویندوز ۱۰ که در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) است نخواهیم داد.»


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *