سامسونگ،عرضه گوشی‌های 5G در سال 2019

نویسنده: رضا امیرخانی
بازدید: 1112 نفر
به روز رسانی:

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ در روز پنج‌شنبه 2 ژانویه 2020 (12 دی 1398) با انتشار گزارشی در وب‌سایت خبری خود، موفقیت این شرکت در فروش اسمارت‌فون‌های نسل پنجم را به رخ کشید. طبق این گزارش، سامسونگ در سال 2019 بیش از 6.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند مجهز به ارتباطات 5G را به بازار جهانی عرضه کرده است. در نوامبر 2019، سامسونگ با در اختیار داشتن 53.9 درصد از بازار جهانی گوشی‌های 5G، در این صنعت پیشرو بوده است. در صنعت گوشی‌های هوشمند، سامسونگ تا کنون موفق شده 5 اسمارت‌فون 5G را روانه بازار کند. این دیوایس‌ها عبارتند از: گلکسی S10 5G، گلکسی Note10 5G، گلکسی Note10+ 5G، به همراه Galaxy A90 5G و Galaxy Fold 5G که اخیرا عرضه شدند.

شاید 6.7 میلیون دستگاه، در مقیاس بازار جهانی رقم بزرگی نباشد، اما بدون شک فراتر از حد انتظار است. در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2019، در تابستان گذشته حجم فروش اسمارت‌فون‌های 5G سامسونگ به 2 میلیون عدد می‌رسید و پیش‌بینی این شرکت در آن زمان برای فروش گوشی‌های 5G در کل سال 2019 نیز تنها 4 میلیون دستگاه بود

تی‌ام روه (TM Roh)، ریاست تحقیق و توسعه در بخش IT و ارتباطات همراه سامسونگ، می‌گوید: «مصرف‌کنندگان مشتاق تجربه 5G هستند و ما مفتخریم که سبد متنوعی از دیوایس‌هایی که بهترین تجربه ممکن [در زمینه] 5G ارائه می‌کنند را عرضه کنیم. سال 2020 برای سامسونگ سال 5G است و ما هیجان‌زده‌ایم که [می‌توانیم] 5G را به رده‌های بیشتری از دیوایس‌ها آورده و مردم را به تجربه‌های همراهی معرفی کنیم که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند امکان‌پذیر باشد.»

Galaxy Tab S6 5G – که قرار است در سه‌ماهه اول سال 2020 وارد بازار کره شود – نخستین تبلت 5G در دنیا خواهد بود. این تبلت با برخورداری از نمایشگر پیشرفته، قابلیت‌های چندرسانه‌ای و اکنون ارتباطات 5G، می‌تواند امکان ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا، تجربه ممتاز در تماشای ویدئوهای زنده یا از پیش‌ضبط‌شده و بازی‌ آنلاین (یا از طریق فضای ابری) با دوستان را فراهم کند.

به گفته نیل شاه (Neil Shah)، معاون پژوهشی مؤسسه Counterpoint، اسمارت‌فون‌های مجهز به ارتباطات 5G، تنها 1 درصد از گوشی‌های هوشمند به فروش رسیده در سال 2019 را تشکیل می‌دهند. اما در سال 2020 شاهد همه‌گیر شدن استفاده از تکنولوژی نسل پنجم خواهیم بود به طوری که انتظار می‌رود عرضه گوشی‌های 5G در سال جاری میلادی، با رشد خیره‌کننده 1,687 درصدی به اندازه‌ای افزایش یابد که 18 درصد از مجموع فروش جهانی اسمارت‌فون را به خود اختصاص دهد.

برخلاف سال 2019، که فروش اسمارت‌فون‌ها عمدتا شامل گوشی‌های 5G نبود (و در مورد سامسونگ هم، تنها چند مدل خاص و گران‌قیمت را در بر می‌گرفت)، در سال 2020، تراشه‌ای مثل اسنپ‌دراگون 865، پرچمدارهای زیادی را با ارتباطات نسل پنجم وارد بازار خواهد کرد. افزایش عرضه گوشی‌های 5G از سوی اپراتورها، بدان معناست که مشتریان نیز علاقه بیشتری به خرید دیوایس‌های 5G خواند داشت. لازم به ذکر است، تراشه اسنپ‌دراگون 865، از یک مودم 5G جداگانه بهره‌مند بوده و این مودم در خود تراشه ادغام نشده است.

به این ترتیب، به جای عرضه یک مدل جداگانه 5G از S11 یا Note 11 (یا هر اسم دیگری که در نهایت به آن‌ها اختصاص پیدا کند)، هر یک از مدل‌های S11 یا Note 11 از 5G پشتیبانی کرده و همین امر موجب ارتقاء فروش خواهد شد. البته، سهولت در پشتیبانی از 5G، رقبای جدید زیادی را برای سامسونگ در سال 2020 خلق می‌کند که شاید مهم‌ترین آنها آیفونی باشد که طبق شایعات، به ارتباطات 5G مجهز خواهد شد. لذا سهم برندهای مختلف از بازار گوشی‌های 5G در سال آینده، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

samsung Galaxy S10 5G

سامسونگ از نگاه این شرکت یکی از مهم‌ترین عواملی بوده که توسعه بازار 5G را در دنیا سرعت بخشیده است. از جمله اقدامات سامسونگ در این راه می‌توان به ارائه سرتاسریِ 5G اشاره کرد که مشارکت در استانداردهای 3GPP، نیمه‌رساناها، دیوایس‌های موبایل و تجهیزات شبکه را در بر می‌گیرد. با توجه به وجود فرصت‌های فراوان برای رشد 5G در آینده، طی دهه پیش رو، سامسونگ در موقعیتی استثنایی قرار دارد تا با سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از پیشتازی و شتاب اولیه‌اش در این زمینه، بتواند برتری خود را حفظ کند.

حدود یک دهه است که سامسونگ برای آوردن 5G از آزمایشگاه به زندگی حقیقی، همکاری نزدیکی را با اپراتورها، گروه‌های نظارتی و آژانس‌های دولتی داشته و در زمینه مشارکت با گروه‌های صنعتی مثل 3GPP و O-RAN Alliance پیشرو بوده است. طی یک سال گذشته، سامسونگ علاوه بر عرضه قدرتمندِ دیوایس‌های مجهز به 5G، به چند دستاورد دیگر نیز نایل شد، از جمله ارائه تجهیزات شبکه برای نخستین سرویس تجاری 5G دنیا در کره و همکاری نزدیک با شرکای اپراتوریِ جهانی به منظور گسترش شبکه‌های 5G و معرفی تجربه‌ها و موارد استفاده این تکنولوژی.

نویسنده : رضا امیرخانی

نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *