سامسونگ اولین خط تولید نسل 8.6 IT OLED جهان را در اسان کره جنوبی می‌سازد.

نویسنده: شهاب کوسه لو
بازدید: 498 نفر
به روز رسانی:

 

ساخت اولین کارخانه نمایشگرهای IT-OLED 6-8 جهان توسط سامسونگ

سامسونگ اولین خط تولید نسل 8.6 IT OLED جهان را در اسان کره جنوبی می‌سازد.ساخت اولین کارخانه نمایشگرهای IT-OLED 6-8 جهان توسط سامسونگ

Samsung Display اعلام کرده است که 3.14 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه جدید در Asan، کره جنوبی سرمایه گذاری خواهد کرد. این کارخانه برای تولید پنل های نمایشگر OLED پیشرفته مورد استفاده در چندین دستگاه مختلف استفاده خواهد شد.

این سرمایه گذاری بخشی از برنامه قبلی اعلام شده سامسونگ الکترونیک برای سرمایه گذاری 60.1 تریلیون وون در مناطق خارج از پایتخت، سئول، طی 10 سال آینده است.

انتظار می رود کارخانه جدید در سال 2026 تولید انبوه را آغاز کند و اولین خط تولید نسل 8.6 IT OLED در جهان باشد. این سرمایه گذاری یک حرکت استراتژیک سامسونگ برای گسترش ظرفیت تولید و پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای نمایشگرهای OLED مورد استفاده در دستگاه های پیشرفته است.

یکی از نکات مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که تصمیم Samsung Display برای سرمایه‌گذاری در فناوری نمایشگرهای IT-OLED احتمالاً در پاسخ به بزرگترین مشتری آن، اپل است. انتظار می‌رود که اپل از سال آینده از پنل‌های OLED برای آی‌پدهای خود استفاده کند و تا سال 2026، انتظار می‌رود که مک‌بوک‌های آن‌ها از پنل‌های OLED با اندازه‌های 14 تا 16 اینچی استفاده کنند.

جالب است بدانید که این اقدام سامسونگ تنها یک روز پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌های اپل برای بهبود نمایشگرهایش صورت می‌گیرد. در سال 2025، انتظار می‌رود آیفون‌های معمولی با مدل‌های Pro امروزی مطابقت داشته باشند، با نمایشگر LTPO که ProMotion 120 هرتزی را فعال می‌کند و احتمالاً صفحه‌نمایش همیشه روشن را نیز فعال می‌کند.

در همان سال، انتظار می‌رود که مدل‌های Pro حسگرهای Face ID را در زیر نمایشگر دریافت کنند، همراه با یک سوراخ کوچک برای دوربین جلو. در سال 2027، پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های استاندارد نیز از این ترتیب برخوردار شوند، در حالی که مدل‌های Pro دوربین جلوی زیر نمایشگر را حذف می‌کنند تا پنل جلویی کاملاً بدون مانع باشد.

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در Asan فرصت‌های شغلی جدیدی در منطقه ایجاد کند و در عین حال به سامسونگ کمک کند جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر پیشرو در بازار نمایشگر حفظ کند.

سرمایه گذاری Samsung Display در Asan نشان می دهد که سامسونگ چگونه به دنبال ارتقای بازی خود در صنعت نمایشگر است. با توجه به اینکه کارخانه جدید اولین خط تولید 8.6 نسل IT OLED در جهان است، سامسونگ در موقعیت خوبی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای نمایشگرهای باکیفیت در سال‌های آینده قرار دارد.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *