صعود اپل، سقوط سامسونگ؛ تسخیر بازار زمستان ۲۰۲۲ توسط اپل

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 769 نفر
به روز رسانی:

تاپ جی اس ام: بازار جهانی گوشی های هوشمند به دلیل کاهش تقاضا به دنبال رکود اقتصادی و رسیدن تورم به بالاترین حد در بسیاری از کشورها، اعداد خوشحال کننده ای را به خود نمی بیند. با این حال اپل، با افزایش میزان فروش محصولات خود، رتبه اول را با پشت سر گذاشتن سامسونگ کسب کرد.

   در این میان، یک گزارش تحقیقاتی توسط شرکت تحقیقات بازار “Trend Force” ، به سقوط سهم بازار سامسونگ در رقابت با اپل، در سه ماهه چهارم سال 2022 اشاره می کند.

  طبق گزارش “Trend Force” ، سهم بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2022 به 289 میلیون دستگاه رسیده است. این میزان نسبت به سه ماهه قبل 0.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است. انتظار می رود سهم بازار اپل از 17.6 درصد در سه ماهه سوم 2022 به 24.6 درصد در سه ماهه چهارم برسد و این کمپانی شاهد رشد فوق العاده ای خواهد بود. این موضوع به سبقت گرفتن اپل از سامسونگ و تبدیل شدن به رهبر بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم 2022 کمک می کند.

   بر اساس آمار به دست آمده، سامسونگ در مقایسه با سه ماهه قبل تنها 3.9 درصد افزایش فروش داشته و تعداد محموله ها به رقمی حدود 64.2 میلیون دستگاه رسیده است. “Business Korea” خاطرنشان می کند که ادامه فشار موجودی، تقاضای کم و کمبود قطعات نیمه هادی باعث کاهش بیشتر محموله های سامسونگ در سه ماهه چهارم شده و بر موقعیت آن در بازار جهانی گوشی های هوشمند تأثیر می گذارد.

   از سوی دیگر، اپل 50.8 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2022 فروخته است و روند رشد خوبی را نشان می دهد. به لطف افزایش تقاضا برای سری آیفون 14، انتظار می رود سهم بازار در سه ماهه چهارم به رشد خود ادامه دهد.

   این گزارش در ادامه بیان می کند انتظار می‌رود گوش های هوشمند چینی OEMS Xiaomi، OPPO و Vivo که در حال حاضر در رتبه‌های 3 تا 5 قرار دارند، در سه ماهه چهارم 2022 سهم بازار خود را از دست بدهند.

   گزارش “Trend Force” همچنین پیش بینی می کند که سازندگان چینی گوشی های هوشمند در آینده با مشکلات قابل توجهی روبرو خواهند شد. همه اینها به دلیل کاهش تقاضا برای تلفن های هوشمند در بازار داخلی چین و رشد آهسته اقتصادی در هند می باشد.

حالا امّا چشمها به سوی سامسونگ دوخته شده شده است. آیا این غول تکنولوژی آسیایی در سال پیش روی میلادی خواهد توانست با محصولات جدید و استراتژیهای بازار خود، رقیب آمریکایی خود را در سهم فروش بازار جهانی پشت سر بگذارد؟!


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *