طرح صیانت ازفضای مجازی باعث افزایش مهاجرت

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 764 نفر
به روز رسانی:

 

طرح صیانت ازفضای مجازی باعث افزایش مهاجرت متخصصین حوزه IT

 

طرح صیانت ازفضای مجازی باعث افزایش مهاجرت

رییس کمیسیون اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: تصویب طرح صیانت ار فضای مجازی، مهاجرت متخصصین حوزه IT را شدت و سرعت می‌بخشد. یعنی تعداد بیشتری از متخصصین با سرعت بیشتری مهاجرت می‌کنند.

 

فرزین فردیس، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، طی یادداشتی به نقد طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» پرداخت و خواستار این شد که بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» هرچه سریع ‌تر متوقف شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران به این موضوع اشاره کرد که: «چند صدهزار کسب و کار کوچک و مشاغل خانگی و خردی که در شبکه ‌های اجتماعی فعال هستند و حیاتشان به فضای مجازی وابسته است. بسته شدن یا محدود شدن این شبکه ‌های اجتماعی، شغل و معیشت صاحبان این کسب و کارها را به مخاطره جدی می‌اندازد و در این شرایط سخت اقتصادی موجب تضعیف وضعیت اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور می‌شود»

◦ فرزین فردیس بیان کرد که: «به ‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور، معتقدیم که هر طرحی که در آن، تنها یک رویکرد سلبی به چشم می‌خورد و صرفاً از بازدارنده‌ ها و موانع استفاده می‌کند، نه‌ تنها منجر به رشد و توسعه کسب ‌و کارهای دیجیتال کشور نمی‌شود، بلکه به‌ واسطه اینکه فضای رقابتی را از بین می‌برد و انتخاب را از کاربران می‌گیرد، باعث کاهش کیفیت خدمات و محصولات این حوزه هم خواهد شد»

وی در ادامه افزود: «تصویب «طرح صیانت از فضای مجازی»، مهاجرت متخصصین حوزه «IT» را شدت و سرعت می‌بخشد و تعداد بیشتری از متخصصان با سرعت بیشتری مهاجرت می‌کنند»

 

طرح صیانت ازفضای مجازی باعث افزایش مهاجرت

 

رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در ادامه عنوان کرد که: «توصیه ما این است که طرح کنونی که در کمیسیون فرهنگی مجلس و با قاعده اصل 85 پیش می‌رود، هرچه سریع‌تر متوقف شود و در واقع پس از شنیده ‌شدن نظر همه نماینده‌ های بخش خصوصی و تمامی متخصصان و کارشناسان و ذی‌نفعان این موضوع راهبردی، طرح جامعی تدوین شود»

وی در پایان اضافه کرد: این روزها تجارت الکترونیک فقط یک مقوله اقتصاد دیجیتالی نیست بلکه در این شرایط کرونایی کشور به کمتر شدن سفرهای درون شهری و اینکه افراد پرریسک‌ کمتر نیاز به خروج از منزل داشته باشند، کمک می‌کند. این موارد هم طبیعتا تحت تاثیر قرار می‌گیرد. علاوه بر این وقتی ما خودمان را از فضای تبادلات بین‌المللی محروم کنیم، بازاریابی منطقه‌ای بعضی از محصولات خود را در کشورهای همسایه یا مقاصد صادراتی از دست می‌دهیم چراکه بازاریابی دیگر با سفر هیئت‌های تجاری یا نمایشگاه‌های تجاری نیست بلکه عمده مروادات بزرگ تجاری بر بستر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. ما عملا می‌پذیریم که با حصارهایی که دور خود می‌کشیم خودمان را از دسترسی به بعضی بازارها محروم کرده یا سهم‌مان را به رقبا واگذار کنیم.

نظر شما در مورد تاثیرات طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» بر مهاجرت متخصصین چیست؟

بروزترین اخبار در top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *