قیمت احتمالی اینترنت ماهواره ای استارلینک

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 840 نفر
به روز رسانی:

بتای عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با هزینه ماهانه ۹۹ دلار آغازبه‌کار کرد

 

قیمت احتمالی اینترنت ماهواره ای استارلینک

 

اسپیس ایکس رسما دعو‌ت‌نامه‌ی نسخه‌ی بتای عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را ارسال کرد. حق اشتراک ماهانه‌ی بتای استارلینک ۹۹ دلار است.

اسپیس ایکس فرایند ارسال دعوت‌نامه به کاربرانی که برای نسخه‌ی بتای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ثبت‌ نام کرده‌اند، آغاز کرد. بر اساس اطلاعات رسمی، کاربران بتای عمومی برای دسترسی به استارلینک باید ماهانه ۹۹ دلار پرداخت کنند. به‌علاوه تمامی کسانی که به‌ دنبال استفاده از استارلینک هستند، باید صرفا یک ‌بار هزینه‌ی ۴۹۹ دلاری پایانه‌ای که برای دسترسی به اینترنت روی زمین نصب می‌شود بپردازند. این هزینه همچنین شامل تهیه‌ی سه‌پایه‌‌ی ویژه‌ای برای نصب پایانه (دیش ماهواره) و روتر می‌شود.

اسپیس ایکس پیش‌تر اعلام کرده بود علاقه‌مندان به استارلینک باید ازطریق وب‌سایت رسمی این پروژه ثبت ‌نام کنند و اکنون ایمیل دعوت‌نامه برای ثبت‌نام‌کنندگان فرستاده شده است تا کسانی که به استفاده از استارلینک تمایل دارند، آن را تهیه کنند.

 

این روزها موضوع اینترنت ماهواره ای
استارلینک به مبحثی داغ میان کاربران ایرانی تبدیل شده است و از طرفی، طرح جدید مجلس برای فضای مجازی نیز، بیش از پیش این موضوع را داغ کرده است و با اینکه هنوز مشخص نیست که مجلس قرار است در نهایت چه تصمیمی برای فضای مجازی بگیرد، اما اسن موضوع با واکنش مثبتی از سوی کاربران روبرو نشده است و ترس از محدودیت های احتمالی بیشتر در فضای مجازی، بیش از پیش، نظر کاربران را به اینترنت ماهواره ای استارلینک جلب کرده است.

حال از جمله سوالات اساسی که در خصوص اینترنت ماهواره ای استارلینک مطرح می‌شود، هزینه های راه اندازی و استفاده از آن است. طبق اطلاعات رسمی منتشر شده توسط ایمیلی که شرکت اسپیس ایکس به کاربران خود ارسال کرده است، کاربران باید حدود ۴۹۹ دلار برای دیش ماهواره ای و تجهیزات مورد نیاز و ۹۹ دلار برای اشتراک ماهانه ی این سرویس، هزینه کنند! که به احتساب دلار 24 هزار تومانی، چیزی حدود 12 میلیون تومان هزینه تجهیزات و حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان هزینه اشتراک ماهانه اینترنت ماهواره ای استارلینک، برای کاربران ایرانی خواهد بود که به نظر اینترنت بسیار گرانی خواهد بود و مسلما از توان بسیاری از افراد جامعه خارج است.

البته به گفته استارلینک، قیمت اعلام شده، برای آغاز اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

به هر حال، در صورت تحت پوشش قرار گرفتن اینترنت ماهواره ای در ایران، آیا تمایل به تهیه و پرداخت هزینه های اینترنت ماهواره ای استارلینک را دارید؟

بروزترین اخبار در top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *