مدال های المپیک توکیواز لوازم الکترونیکی بازیافتی

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 948 نفر
به روز رسانی:

مدال های المپیک توکیواز لوازم الکترونیکی بازیافتی

 

 

بهتره بدانیم….

«کیان یانگ» تیرانداز چینی در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر زنان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اولین مدال طلای این مسابقات که به صورت کامل از وسایل الکترونیکی بازیافتی تولید شده است را دریافت کرد.

بیشتر در این موضوع صحبت میکنیم….

چندی پیش کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، از مدال‌های این بازی ها رونمایی کرد. اما چیزی که مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است، این است که مدال‌های این دوره از المپیک، از دستگاه ‌های مصرفی بازیافتی ساخته شده‌ است و برای ساخت این مدال‌ها، از لوازم الکترونیکی قدیمی استفاده شده است و برگزارکنندگان المپیک توکیو نیز به برندگان مسابقات هشدار دادند که از گاز گرفتن مدال خودداری کنند!

 

 

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، حدود ۵ هزار مدال میان برندگان توزیع خواهد شد و برگزارکنندگان المپیک توکیو از حدود ۴ سال پیش اعلام کرده بود که مدال‌های طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو، از فلزات حاصل از بازیافت دستگاه ‌های الکترونیکی اهدایی مردم ساخته خواهند شد و طی فراخوان و اطلاعیه‌ هایی از مردم خواسته بود که در بخش‌های مختلف و مشخص شده شهر، گوشی‌ های همراه غیر قابل استفاده خود را در اختیار آنها قرار دهند.

باید به این نکته اشاره کرد که در کمپین اهدای زباله‌ های الکترونیکی، مردم کشور ژاپن، در حدود ۷۹ تن دستگاه الکترونیکی اهدا کردند و اپراتور ژاپنی NTT نیز ۵ میلیون گوشی موبایل دراختیار برگزارکنندگان المپیک توکیو قرار داد!

به گفته کمیته برگزاری این مسابقات، مهندسان توانستند ۳۲ کیلوگرم طلا، ۳.۵ کیلوگرم نقره و ۲.۲ کیلوگرم برنز را از مجموع ۷۹ تن تجهیزات الکترونیکی قدیمی استخراج کنند. این ضایعات در برگیرنده ۶.۲۱ میلیون عدد گوشی موبایل بود که به فروشگاه‌های NTT DoCoMo در سراسر ژاپن تحویل گردیده است.

 

 

نکته قابل توجه این است که این مدال‌ها را یک طراح ژاپنی به نام «جونیچی کاوانیشی» طراحی کرده است که مدال‌های طلا از جنس نقره ساخته شده اند و سطح خارجی آن‌ها با یک روکش طلایی ۶ گرمی تزئین شده است و مدال‌های نقره از جنس نقره خالص هستند و مدال‌های برنز نیز با استفاده از آلیاژی که ۹% مس و ۵% آن روی است، ساخته شده‌اند.

لازم به ذکر است که علاوه بر مدال‌های المپیک توکیو، سکوهای المپیک توکیو نیز از مواد بازیافتی نظیر بطری های بازیافتی، زباله های پلاستیکی صید شده از دریا و آلومینیوم هایی که از ساختمان های مسکونی تخریب شده در زلزله ۲۰۱۱ باقی مانده، ساخته شده‌اند!

بروزترین اخبار در top-gsm.ir

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *