مشکلات رایج گوشی های شیائومی و راهکار برای رفع باگ ها

نویسنده: رضا مرادپور
بازدید: 424 نفر
به روز رسانی:
مشکلات رایج گوشی های شیائومی و راهکار برای رفع باگ ها

آنچه میخوانید…

گوشی های موبایل نقش بسیار پر رنگی در لیست لوازم قابل استفاده اکثر افراد دارند و شما نیز ممکن است به دنبال بهترین گوشی، هم از نظر کاربری و هم اقتصادی باشید.
در نظر داشته باشید که همه گوشی های بازار با برندهای مختلف و حتی رده بندی هایی که از نظر توانایی دارند، می‌توانند مشکلاتی را در بخش ساختار سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشند.
در این مقاله سعی شده تا مشکل مدلی از این برندها یعنی مشکلات گوشی های شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم، زیرا گزارش هایی از باگ های شیائومی توسط برخی از کاربران به دست ما رسیده و لازم دیدیم تا در این مقاله رفع مشکلات گوشی شیائومی را شناسایی کرده و راه حل آن را در اختیارتان قرار دهیم.
مشکلات گوشی های شیائومی عموماً با اکثر دستگاه‌های موجود در بازار مشترک اند و فقط برخی از این مشکلات می‌تواند متفاوت باشد، پس شما با این آموزش می‌توانید مشکلات سایر گوشی‌ها را نیز حل کنید.

لیست مشکلات گوشی های شیائومی

در اینجا سعی شده تا برخی از رایج ترین مشکلات گوشی های شیائومی را لیست کنیم و در کنار آن روش هایی مانند رفع باگ های شیائومی را در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مشکلات گوشی های شیائومی در به‌روزرسانی

یکی از مشکلات گوشی های شیائومی که در بعضی مدل ها وجود دارد، باگ های گوشی شیائومی است که به آپدیت‌های این گوشی برمی‌گردد.
اگر شما دچار مشکلات شیائومی در بخش نرم‌افزاری گوشی شدید، باید بدانید که در بخش تنظیمات بخشی وجود دارد که آپدیت‌هایی را به صورت زودهنگام بر روی دستگاه شما قرار می‌دهد و این اتفاق باعث می‌شود تا به‌روزرسانی‌هایی غیررسمی و یا تست نشده را دریافت کنید.
در حقیقت شما با فعال کردن این گزینه زودتر از سایر افراد به این آپدیت‌ها دسترسی دارید و این اتفاق باعث می‌شود تا مشکلاتی مانند باگ یا گلیچ در گوشی شیائومی شما رخ دهد.باید طبق تصویر زیر این گزینه را در بخش تنظیمات غیر فعال کنید. البته نصب خودکار به روز رسانی‌ها را نیز غیر فعال بگذارید تا مشکلاتی از قبیل نصب رام ناخواسته برای شما رخ ندهد.

مشکلات گوشی های شیائومی با هنگ کردن زیاد

یکی از اتفاقاتی که مشکل جدید گوشی های شیائومی محسوب می‌شود، هنگ کردن زیاد گوشی شماست.
این گونه مشکل از رایج‌ترین مشکلات گوشی های شیائومی محسوب می‌شود؛ زیرا ممکن است دستگاه خود را به‌روز رسانی نکرده باشید و این اتفاق عامل اصلی کندی و هنگ در عملکرد دستگاه است.
خیلی از افراد باور دارند که با به روز رسانی نکردن دستگاه خود می‌توانند از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند؛ اما همین کار، مشکلات گوشی های شیائومی را در پی دارد.
البته در نظر داشته باشید که اکثر افراد در رنج گوشی‌های میان رده یا پایین رده از برند شیائومی استفاده می‌کنند، پس نباید انتظار داشت که این دستگاه، بدون ذره‌ای مشکل یا هنگی برای شما پردازش‌های سنگینی از قبیل راه‌اندازی بازی‌های با حجم‌های بالا را داشته باشد.

مشکلات گوشی های شیائومی در بازی‌ها

خیلی از افراد به دلیل قیمت مناسب و توانایی بالای پردازنده به سراغ برند شیائومی می‌روند؛ اما اتفاقی که می‌افتد این است که با هنگی یا لگ راه اندازی بازی‌ها مواجه می‌شوند.
باید بدانید که از عمده مشکلات گوشی های شیائومی در بازی‌ها، رم دستگاهی است که شما آن را خریداری کردید.
برای اجرای بهتر بازی‌ها به دنبال گوشی‌های شیائومی با رم ۸ گیگ باشید.
گوشی‌هایی که رم ضعیف‌تری دارند به دلیل عدم سازگاری با پردازنده، عملکرد ضعیف‌تری در بخش رم دستگاه را به شما نمایش می‌دهند.
یعنی وقتی که پردازنده رم ضعیف‌تری مواجه می‌شود عملکرد خود پردازنده نیز کاهش می‌یابد که در این صورت به طور کل گوشی بهینه کار نمی‌کند.

مشکلات گوشی های شیائومی در آنتن

اگر با مشکل آنتن در گوشی خود مواجه شدید باید بدانید که تنظیمات بخش شبکه باید تغییراتی داشته باشد.
اکثر مشکلات گوشی های شیائومی مخصوصاً در بحث اتصال به شبکه مرتبط با بخشی با نام نقاط دسترسی یا apn است.
شما باید وارد بخش تنظیمات شده و بخش apn را انتخاب کنید و در ادامه نیاز است تا آدرس‌های موجود در پروکسی و پورت را پاک‌سازی کنید.
در این صورت زمان اتصال گوشی شیائومی به سرور، هیچ درگاه اضافی وجود ندارد به راحتی ارتباط برقرار می‌شود.

کلام آخر

در اینجا سعی کردیم تا رایج‌ترین مشکلات گوشی‌های شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم و راهکارهایی برای آن به شما ارائه دهیم.
ممکن است شما نیز با برخی از مشکلات گوشی‌های شیائومی دست‌وپنجه نرم کرده باشید و راهکاری به ذهنتان نرسد.
در این صورت حتماً سؤالات و پیشنهاداتتان را در قسمت نظرات این مقاله یادداشت کنید تا ما به بررسی آن بپردازیم.
مجتمع آموزشی پل به صورت حضوری و غیرحضوری برای علاقه‌مندان حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار دوره‌هایی را در نظر گرفته و شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی، با مشاوران ما در تماس باشید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *