مشکلات گرمایشی هسته‌های Cortex X2 کوالکام

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 592 نفر
به روز رسانی:

مشکلات گرمایشی هسته‌های Cortex X2 کوالکام

 

 

جدیدترین شایعات درباره‌ ی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس نشان می‌دهدکه کوالکام ممکن است سرعت کلاک هسته‌ های Cortex X2 را به‌ دلیل توان مصرفی زیاد و مشکلات گرمایشی کاهش دهد.

شواهد حاکی از آن است که کوالکام قصد دارد زودتر از انتظار تراشه‌ ی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس رارونمایی کند؛ تراشه‌ ای که فرایند ساختش به‌ دلیل مشکلات بازدهی خطوط تولید سامسونگ به TSMC محول شده است و احتمالاً بیشینه‌ی کلاک بیشتری در مقایسه‌ با مدل استاندارد خواهد داشت.

به‌ نظر می‌ رسد که این رویکرد در پایداری اسنپدراگون تأثیر بسزایی ایفا خواهد کرد؛اما این تمام ماجرا نخواهد بود و ظاهراً مشکلات تراشه‌ های پرچم‌داراندرویدی فراتر از فرایند ساخت است.

مشکلات گرمایشی هسته‌های Cortex X2 کوالکام

 

 

اخیراً افشاگری خوش‌ نام شایعه‌ ای را مطرح کرده است که نشان می‌ دهد هسته‌ های Cortex X2 نیز خود مزیدی بر مشکلات بهره‌وری تراشه‌ های جدید محسوب می‌ شوند.

در حقیقت، کوالکام با جایگزینی TSMC تنها توانسته مشکل ساخت تراشه را تا حدودی برطرف کند؛ بنابراین، هسته‌ های Cortex X2 می‌ توانند همچنان پاشنه‌ ی اشیلی در مشکلات گرمایشی باشند و کوالکام ممکن است برای جلوگیری از این موضوع، کلاک هسته‌ ها را کاهش دهد.

در واقع، این احتمال وجود دارد که از لحاظ قدرت، شکاف بین مدل پلاس و استنادارد کمتر از هر زمان دیگری باشد. البته این رویکرد سبب می‌ شود تا تراشه جدید پایدار تر باشد که بسیار مهم خواهد بود.

 

در ادامه با تاپ جی اس ام همراه باشید…


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *