معرفی اپلیکیشن هایی برای کنترل از راه دور رایانه با موبایل + دانلود

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 941 نفر
به روز رسانی:

 

روزگاری بود که موبایل، صرفا وسیله ای برای برقراری تماس میان افراد به حساب می آمد و کار بیشتری هم نمی توانست انجام دهد. سالیان سال، از رایانه به عنوان حلال مشکلات و مظهر قدرت و هوشمندی یاد میشد و موبایل ها، فقط تلفن های کوچکی بودند که در جیب جا می شدند.

اما اوضاع این چنین نماند. این روزها موبایل ها به ابزارهایی هوشمند و همه کاره تبدیل شده اند و با قابلیت هایشان از رایانه ها در حل مشکلات پیشی گرفته اند. شگفت انگیز است که حتی بعضی

وقت ها، این اسمارت فون ها هستند که در نقش حلال مشکلات رایانه های شخصی ظاهر می شوند.

اپلیکیشن هایی همچون TeamViewer، به شما اجازه تسلط کامل بر رایانه را از طریق گجت ها می دهند و در جعبه ابزار این هفته قصد داریم که به برترین نمونه های آن در سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوزفون بپردازیم.

در ادامه با تاپ جی اس ام همراه باشید…

 

Chrome Remote Desktop-1

این روزها تعداد افرادی که از گوگل کروم استفاده می کنند، از آنهایی که نمی کنند بیشتر شده، بنابراین مشاهده عرضه ابزارهای مختلف برای راحتی کاربران میلیونی اش چیز شگفت آوری نیست.

با Chrome Remote Desktop قادرید از طریق گجت، کنترل رایانه را به طور کامل در دست بگیرید. کافیست برای استفاده از آن، افزونه اش را برای مرورگر کروم دانلود کرده و سپس اپلیکیشن را روی موبایل نصب نمایید.

لینک های دانلود :

گوگل پلی


کافه بازار


دانلود نسخه مخصوص ios

 

 

VNC Viewer-2

 

نام VNC Viewer شاید کمتر به گوشتان خورده باشد. ریموت دسکتاپ VNC به غیر از ویندوز، از سیستم های عامل دیگری همچون مکینتاش، لینوکس و رزبری پای هم پشتیبانی نموده و امکانات بسیار خوبی در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

برای استفاده از ریموت VNC در ابتدا می بایست بسته به سیستم عاملی که استفاده می کنید، نرم افزار دسکتاپ مخصوص را از وبسایت VNC دریافت کرده و بعدا از طریق اپ موبایل با آن ارتباط برقرار کنید. با نرم افزار رایانه ای VNC و استفاده از اینترنت، قادر خواهید بود که کنترل رایانه ای که هزاران کیلومتر با شما فاصله دارد را در دست بگیرید.

 

لینک های دانلود :

 

دانلود نسخه اندروید از گوگل پلی


 دانلود نسخه ios از اپ استور

 

 

 

۳- (PC Remote (Beta

 

 

 

PC Remote هم یکی از اپلیکیشن های بسیار کاربردی برای کنترل از راه دور ویندوز محسوب می شود که البته قابلیت هایی فراتر از یک ریموت دسکتاپ را در خود جای داده. با ابزارهای اختصاصی این اپ، قادرید از آن به عنوان ریموت کنترل نرم افزارهای مالتی مدیایی همچون ویندوز مدیا پلیر، اسپاتیفای، Winamp و نت فلیکس استفاده کنید.

PC Remote تنها از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می کند و پیش از استفاده از اپ موبایل، می بایست نرم افزار رایانه ای آن را نصب نمایید.

 

لینک های دانلود :

دانلود نسخه اندروید از گوگل پلی


 دانلود نسخه ویندوز فون

 

 

Unified Remote-4

 

 

Unified Remote دو مزیت بزرگ دارد: اولا برای هر سه پلتفرم iOS، اندروید و ویندوزفون عرضه شده و ثانیا از سه سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می کند.

از قابلیت های کاربردی این اپ می توان به کنترل کامل دسکتاپ از راه دور، استفاده از آن به عنوان کیبورد مجازی و مدیریت نرم افزارهای مالتی مدیا اشاره کرد. پیش از دانلود آن روی موبایل، می بایست اول نرم افزار Unified Remote را در رایانه خود نصب کنید.

 

لینک های دانلود :

دانلود از گوگل پلی


دانلود نسخه ios


دانلود نسخه ویندوز فون

 

 

 

 

۵Swift Remote

 

 

Swift Remote را یک برنامه نویس ایرانی طراحی کرده، بنابراین باید با نگاه ویژه ای به آن نگریست. اپلیکیشن یادشده تنها برای گجت های اندرویدی عرضه شده و فعلا از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می کند.

برای استفاده از آن بایستی نرم افزار رایانه ای مخصوصش را دریافت کنید تا قادر به انجام کارهایی همچون تبادل اطلاعات میان دسکتاپ و موبایل، کنترل نرم افزارهای مالتی مدیا و حرکت دادن نشانگر ماوس از طریق موبایل باشید.

لینک های دانلود :

دانلود از گوگل پلی

 

 

Remote Mouse-6

 

 

Remote Mouse نیز یکی دیگر از ریموت های مالتی پلتفرم دسکتاپ است که با آن می توان با موبایل و از راه دور، فرمان های مختلفی به سیستم عامل ویندوز و مکینتاش داد.

استفاده از موبایل به عنوان ماوس و کیبورد مجازی، کنترل نرم افزارهای مالتی مدیا، بالا و پایین بردن حجم صدا و خاموش و روشن کردن یا ری استارت سیستم عامل تنها بخشی از قابلیت های این ریموت کنترل کاربردی به حساب می آیند.

لینک های دانلود :

دانلود از گوگل پلی


دانلود نسخه ios


دانلود نسخه ویندوز فون

 

 

تا به حال تجربه استفاده از اپلیکیشن های کنترل از راه دور دسکتاپ را داشته اید؟ اگر پاسختان مثبت است، توصیه می کنیم حتما ابزارهایی که بدین منظور استفاده می کنید را با ما و سایر کاربران تاپ جی اس ام  در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *