معرفی گوشی Huawei Y6s

نویسنده: رضا امیرخانی
بازدید: 1164 نفر
به روز رسانی:

17:29:05: شرکت هواوی در روز دوشنبه 6 ژانویه 2020 (16 دی 1398) بی‌سر و صدا از اسمارت‌فون جدیدی با نام Y6s در وب‌سایت خود پرده برداشت که از روی نام، می‌توان آن را ادامه‌ای بر Huawei Y6 2019 سال گذشته این برند دانست. سری Y در محصولات هواوی در طی یک سال گذشته ضمن برخورداری از طراحی مدرن‌تر، امکانات بالاتری را نیز تجربه کرده‌اند که از آن جمله باید به Huawei Y9s و Y9 Prime 2019 اشاره کرد که با حفظ قیمت‌های رقابتی، قابلیت‌های جدیدی را در اختیار سری Y قرار داده‌اند. Y6s در مقایسه با Y6 2019 سال گذشته جدا از برخی تغییرات ظاهری، بیش از همه چیز در زمینه پردازشی با بهبود روبرو شده است.

Y6s در اولین برخورد و در بخش رویی با تفاوت خاصی با Y6 2019 روبرو نشده و در اینجا نیز از یک صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ با ناچ قطره‌ای و حاشیه ضخیمی در پایین روبرو می‌‌شویم که نشان هواوی را در خود جای داده است. پشت دستگاه اما طراحی دو رنگ جدیدی را نشان می‌دهد که نمونه آن را در Y9 Prime 2019 دیده بودیم و در آن از دو طیف رنگی متفاوت برای بالا و پایین این قسمت استفاده شده است. Y6s و Y6 2019 به جز این موارد، ظاهرا تفاوت دیگری با یکدیگر نداشته و نه‌تنها ابعاد 8×73.5×156.28 میلی‌متری این دو گوشی یکسان است بلکه در زمینه وزن 150 گرمی نیز تفاوتی دیده نمی‌شود.

صفحه‌نمایش گوشی بدون تغییر، همچنان 6.09 اینچی با وضوح 720×1560 پیکسل (اچ‌دی پلاس با نسبت 19.5:9) است که با فناوری IPS LCD ساخته شده و بدین‌ترتیب تراکمی برابر با 283ppi را ارائه می‌دهد. بالای این صفحه‌نمایش یک ناچ نیم‌دایره‌ای نسبتا بزرگ دیده می‌شود و حاشیه‌های جانبی و بخش پایینی نیز به خوبی به کلاس قیمتی دستگاه اشاره می‌کنند. هواوی درصد صفحه‌نمایش به بدنه در این مدل را 87 درصد اعلام کرده که برای یک گوشی ارزان‌قیمت عدد راضی‌کننده‌ای به نظر می‌رسد. در نهایت، در معرفی این گوشی نیز طبق معمول اکثر اسمارت‌فون‌های جدیدا ارائه‌شده از تأییدیه TÜV Rheinland برای مسدود کردن نور مضر آبی سخن به میان آمده است.

مهم‌ترین تفاوت Y6s با همتای سال گذشته آن همانطور که پیش از این نیز اشاره شد در بخش پردازشی دستگاه رخ می‌دهد؛‌ جایی‌که پروسسور 4 هسته‌ای نچندان قدرتمند Helio A22 پیشین حالا جای خود را به چیپ‌ست 12 نانومتری 8 هسته‌ای نسبتا پرقدرت‌تری با نام Helio P35 داده که با وجود آن‌که نوع هسته‌های Cortex-A53 آن با تغییر روبرو نشده اما دو برابر شدن تعداد هسته‌ها و افزایش حداکثر فرکانس آن‌ها از 2.0 به 2.3 گیگاهرتز،‌ توان پردازشی این مجموعه را افزایش خواهد داد. دیگر تغییر مهم در این بخش به حافظه رم دستگاه تعلق دارد که از 2 به 3 گیگابایت ارتقاء یافته و حافظه داخلی آن نیز جدا از نسخه 32 گیگابایتی، حالا در یک ورژن 64 گیگابایتی نیز ارائه می‌شود این حافظه با کمک اسلات MicroSD‌ تا 512 گیگابایت دیگر نیز امکان ارتقاء دارد.

در زمینه دوربین با تفاوت چندانی میان این دو مدل روبرو نمی‌شویم و در اینجا نیز از یک دوربین 13 مگاپیکسلی f/1.8 در بخش پشتی استفاده شده و برداشت تصاویر سلفی نیز بر عهده دوربین 8 مگاپیکسلی فیکس‌فوکوس f/2.0 بالای صفحه‌نمایش است. سنسور اثر انگشت نیز در همین قسمت و در نیمه بالایی جای گرفته است.

شباهت‌ها در زمینه باتری نیز حفظ شده و در اینجا نیز از همان باتری 3,020mAh حاضر در مدل قبلی، استفاده شده که وجود آن‌که ظرفیت مناسبی را با در نظر گرفتن مواردی مثل وضوح صفحه‌نمایش و لیتوگرافی پردازنده ارائه می‌دهد اما از شارژ سریع در آن خبری نیست و شارژر 5 واتی ضعیف آن هنوز از طریق درگاه منسوخ شده microUSB به گوشی متصل می‌شود.

Y6s در زمینه ارتباطی، به رده قیمتی خود وفادار مانده و امکانات بالایی را ارائه نمی‌کند. بلوتوث 4.2، وای‌فای تک باند 2.4 گیگاهرتزی نسخه n، مسیریاب‌های GPS و GLONASS همراه با پورت microUSB و جک هدست گزینه‌های اتصال این گوشی را تشکیل می‌دهند و تنها یکی از نسخه‌های آن یعنی JAT-LX1 نیز با گزینه NFC ارائه می‌شود.

Huawei Y6s در دو رنگ آبی (Orchid Blue) و مشکی (Starry Black) ظاهرا با سیستم‌عامل اندروید 9 و رابط کاربری EMUI 9.1 ارائه می‌شود اما هنوز جزییاتی در مورد حضور یا غیبت مجموعه اپلیکیشن‌های گوگل (GMS) در آن منتشر نشده است. از زمان حضور در بازار و قیمت این مدل نیز اطلاعی در دست نیست.

منبع : Huawei
نویسنده : رضا امیرخانی

نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *