مقایسه باتری درسیستم عامل هارمونی دربرابراندروید

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 984 نفر
به روز رسانی:

 

مقایسه مصرف باتری درسیستم عامل هارمونی دربرابراندروید

 

مقایسه باتری درسیستم عامل هارمونی دربرابراندروید

 

هواوی اخیر از سیستم عامل هارمونی ۲.۰ برای گوشی‌های هوشمندرونمایی کرده و آن را برای شمار بالایی از محصولاتش منتشر میکند

 

 

داستان از آنجایی شروع شد که دولت پیشین ایالات متحده آمریکا با ریاست جمهوری دونالد ترامپ تصمیم گرفت در طی جنگ تجاری با چین، یکی از بزرگترین غول‌های فناوری جهان یعنی هواوی را تحریم کند و مانع از همکاری آن با شرکت‌های آمریکایی شود. همین موضوع باعث شد هواوی به سراغ سیستم عامل اختصاصی‌اش برود تا دیگر وابستگی به گوگل و اندرویدش نداشته باشد.

 

مقایسه باتری درسیستم عامل هارمونی دربرابراندروید

 

حال به مقایسه این سیستم میپردازیم

هارمونی سیستم‌عامل جدید هواوی برای دستگاه‌های هوشمند است. طبق اعلام هواوی، یکی از بارزترین ویژگی‌های این سیستم عامل، مصرف بهینه‌ باتری و شارژدهی طولانی‌تر است. آزمایش‌های جدید نیز این ادعا را ثابت کرده و عملکرد مثبت هارمونی را تأیید کرده‌اند. در ادامه به بررسی این موضوع و تفاوت زمان شارژدهی هارمونی با رابط کاربری اندرویدی EMUI 11 می‌پردازیم.

 

مقایسه باتری درسیستم عامل هارمونی دربرابراندروید

 

 هارمونی سیستم‌عاملی بر مبنای میکروکرنل است و با توجه به بهینه‌سازی‌های انجام شده توسط هواوی باید بتواند مدیریت بهتری روی مصرف انرژی داشته باشد. از این رو، مصرف باتری یک دستگاه بر پایه هارمونی باید کمتر از یک دستگاه اندرویدی باشد.

 

در رویداد معرفی نسخه 2.0 هارمونی، شرکت هواوی به این نکته اشاره کرد که این سیستم عامل در یک دستگاه نمونه، مانند گوشی هوشمند هواوی میت 40پرو با نرخ نوسازی نمایشگر 90 هرتز می‌تواند برای مدت زمان 5.1 ساعت، شارژدهی برای بازی‌های با گرافیک سنگین داشته باشد.

مقایسه باتری درسیستم عامل هارمونی دربرابراندروید

 

در این مقایسه، هواوی همین گوشی را با سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری EMUI 11 نیز در شرایط تست یکسان قرار داده و زمان شارژدهی 4.7 ساعت را برای آن به ثبت رساند. جالب است بدانید که در همین شرایط، گوشی آیفون 12 پرو با سیستم‌عامل iOS 14 تنها 3.9 ساعت شارژدهی داشته که فاصله فاحشی با EMUI 11 و HarmonyOS دارد.

شاید بتوان گفت فاصله سیستم عامل هارمونی با رابط کاربری EMUI 11 چندان فاحش نیست ولی در مقایسه با iOS 14 اختلاف زیادی وجود دارد که می‌تواند برتری این سیستم‌عامل در مدیریت انرژی و شارژدهی باتری را به صورت واضح نشان دهد.

بروزترین اخبار در top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *