نشانه های هک گوشی موبایل

نویسنده: رضا امیرخانی
بازدید: 601 نفر
به روز رسانی:

کند شدن بیش از اندازه گوشی یا تبلت می‌تواند یکی از نشانه هایی باشد که خبر از هک شدن دستگاه و به سرقت رفتن اطلاعات آن دارد. البته همیشه کند شدن گوشی و تبلت بدان معنا نخواهد بود که دستگاه هک شده است، چون تمام گوشی و تبلت ها به مرور زمان و با افزایش حجم اطلاعاتی که در حافظه آن ها ذخیره می‌شود دچار کندی خواهند شد و این مسئله یک امر کاملا طبیعی است. کند شدن گوشی زمانی می‌تواند یکی از نشانه های هک شدن آن باشد که به طور ناگهانی و بدون دلیل ایجاد شود و شدت آن بیش از اندازه باشد. برای مثال تصور کنید تا دیروز به راحتی از گوشی خود استفاده می‌کردید و کوچک ترین لگ و تاخیری هم در عملکرد آن وجود نداشت، اما از امروز و با نصب یک اپلیکیشن جدید عملکرد دستگاه به شدت کند شده است. در این حالت کندی عملکرد گوشی می‌تواند یکی از نشانه های هک شدن باشد. پس کند شدن ناگهانی گوشی و تبلت را جدی بگیرید.

نشانه های هک گوشی موبایل

ارسال و دریافت پیامک های خودکار و عجیب

ارسال و دریافت پیامک های عجیب هم می‌تواند یکی دیگر از نشانه های هک گوشی موبایل باشد. در مورد ارسال پیامک که همه چیز مشخص است! اگر گوشی شما به طور خودکار پیامکی به هر شماره‌ای ارسال می‌کند، مطمئن باشید که این روند بسیار مشکوک بوده و ناشی از عاملی مخرب خواهد بود و می‌تواند نشانه هک شدن گوشی باشد. اما در مورد دریافت پیامک های عجیب باید بگوییم که منظور از پیامک های عجیب، پیامک های تبلیغاتی نیست که این روز ها به وفور از سوی اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌شود. این پیامک ها نمی‌توانند نشانه هک گوشی باشند، بلکه پیامک های دریافتی که شامل محتوای عجیب هستند و از سوی شماره های عجیب ارسال می‌شوند و شما اصلا متوجه آن ها نمی‌شوید، می‌توانند نشانه هک شدن دستگاه باشند.

 

 نصب خودکار اپلیکیشن های عجیب

نصب شدن  اپلیکیشن یا برنامه های عجیب به صورت خودکار بر روی گوشی یکی از اصلی ترین نشانه هایی است که می‌تواند خبر از هک گوشی موبایل شما داشته باشد. اپلیکیشن ها در گوشی های موبایل نباید بدون اینکه کاربر تمایل به نصب آن ها داشته باشد، نصب شوند و اگر این مسئله صورت پذیرد مطمئنا با شرایط مشکوک و عجیبی رو به رو خواهید بود. اگر با مشکلی این چنینی رو به رو شدید، حتما در رابطه با اپلیکیشنی که به طور خودکار در گوشی نصب شده در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات به دست آورید. همچنین توصیه می‌کنیم حتما اپلیکیشن مورد نظر را از روی دستگاه حذف نمایید تا خدای نکرده سرقت اطلاعاتی از شما انجام نشود. پس نصب خودکار اپلیکیشن های عجیب را به عنوان یکی دیگر از نشانه های هک گوشی موبایل جدی بگیرید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *