هرانچه در مورد ای او اس 15باید بدانید

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 768 نفر
به روز رسانی:

ویژگی های ios 15 و برای چه گوشی هایی می اید؟

ویژگی های ios 15 برای چه گوشی هایی می اید؟

اپل در ژوئن ۲۰۲۱ آخرین نسخه جدید سیستم عامل خود را با نام ios 15 رونمایی کرد و قابلیت های ios 15 را اعلام کرد که قرارست در پاییز منتشر شود، در نتیجه با حجم زیادی از سوالات کاربران از قبیل ios 15 برای چه گوشی هایی میاد و ​ios 15 کی میاد و حتی ای او اس ۱۵ چیست مواجه شدیم. بنابراین تصمیم گرفتیم توسط مقاله‌ای در مورد ios 15 اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

ای او اس ۱۵ برای چه گوشی هایی می اید

اگر نگاهی به تاریخچه‌ی اپل بیندازیم و سیاست‎‌های عملکرد این غول آمریکایی را مد نظر قرار دهیم می‌توانیم بگوییم که هر ساله با به‌روزرسانی و انتشار نسخه‌ی جدید ios، دستگاه‌های قدیمی‌تر این شرکت از پشتیبانی نرم‌افزار جدید محروم شده و در عمل از دسترس خارج می‌شوند. هر چند با در نظر گرفتن ساپورت نرم‌افزاری در حدود ۳ سال بقیه‌ی شرکت‌های سازنده‌ی موبایل، پشتیبانی نرم‌افزاری تا مرز ۵ سال اپل سخاوتمندانه به نظر می‌رسد، ولی با توجه به کیفیت ساخت بالای گوشی‌های اپل (و البته هزینه‌ی زیاد خرید آن‌ها) پس از ۵ سال هم دستگاه‌های این شرکت کارایی فوق‌العاده‌ای دارند (نه در حد روز اول)، ولی متأسفانه به‌دلیل عدم پشتیبانی‌های نرم‌افزاری کاربران مجبور می‌شوند دستگاهی که هنوز توان سخت‌افزاری لازم را دارد کنار گذاشته و یک دستگاه جدیدتر را تهیه کنند.

در نتیجه پس ازپس از اینکه ios 15 معرفی شد و اولین اخبار در مورد نسخه جدید سیستم عامل آیفون درز پیدا کرد، این سوال برای همه‌ی کاربران به وجود آمده که کدام گوشی ها ios 15 را دریافت میکنند البته برخی از این افراد ترس از دست دادن پشتیبانی‌ها و خدمات اپل از گوشیشان را دارند و برخی دیگر فقط می‌خواهند بدانند ios 15 برای چه گوشی هایی میاد .
در ادامه لیست گوشی هایی که ios 15 را دریافت میکنند را می‌بینید.

 

ویژگی های ios 15 برای چه گوشی هایی می اید؟

انتظار می‌رفت در ۲۰۲۱ پس از اینکه ios 15 انتشار یافت کاربران «iPhone 6s» ،«iPhone 6s Plus» و «iPhone SE (2016)» از پشتیبانی نرم‌افزاری توسط اپل محروم شوند و گوشی‌هایشان قابلیت ارتقاء به ای او اس ۱۵ را نداشته باشند، ولی این بعید ممکن شده و اپل به پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی‌تر هم ادامه می‌دهد!

درواقع می‌توان گفت ios 15 برای ۶s و مدل‌های جدیدتر ارائه می‌شود، این بدان معناست که پشتیبانی ios 15 شامل همه‌ی دستگاه‌هایی که قادر به اجرای iOS 14 بودند می‌شود. انتشار ios 15 تاریخ دقیقی ندارد، ولی قرار است ios 15 جدید در اواخر ۲۰۲۱ یعنی در فصل پاییز، احتمالاً بین سپتامبر و نوامبر، منتشر شود.

ویژگی های ios 15 برای چه گوشی هایی می اید؟

جالب‌ترین ویژگی اپدیت ای او اس ۱۵ اینست که امکان انتخاب بین به روز رسانی کردن دستگاه یا ادامه دادن با نسخه‌ی قدیمی برای کاربران وجود دارد. در واقع با وجود معرفی و ارائه‌ی ios 15 اپل به بروزرسانی نسخه‌ی ۱۴ نیز ادامه می‌دهد، در نتیجه این امکان برای کاربران وجود دارد که بین دو نسخه تصمیم بگیرند و اگر آمادگی بروزرسانی نسخه‌ی جدید را نداشتند، می‌توانند بدون نیاز به اینکه ios 15 اپدیت کنند در همان ورژن قدیمی به روز رسانی‌های امنیتی را دریافت کنند و هر زمانی که آمادگی کانسپت ios 15 را داشتند، سیستم‌عامل خود را آپدیت کنند، در واقع این به آن معناست که با وجودی که بالاترین سطوح امنیتی در ios 15 عرضه می‌شود، باز هم ورژن قبلی با همین سطوح امنیتی به روز رسانی می‌شود.
در گذشته اپل در مورد آپدیت‎‌های ای او اس بسیار سخت‌گیر بود و به هیچ عنوان اجازه‌ی استفاده از ورژن‌های قدیمی‌تر را به کاربرانش نمی‌داد با این حال این قابلیت جدید آیفون این امکان را فراهم می‌کند.

زمان انتشار ios 15 :

 

امشب 29 شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران، نسخه رسمی و عمومی itvOS 15 ,ipadOS 15 , iOS 15 و watchOS 8 برای تمامی کاربران منتشر خواهد شد.

✅آی او اس جدید با باز طراحی در قسمت نوتیفیکیشن‌ها، اپلیکیشن نقشه و آب و هوا، ایموجی های جدید، اضافه شدن قابلیت‌های جدید به آی‌مسیج و … در بهار امسال معرفی شد و امشب در دسترس کاربران قرار می گیرد

بروزترین اخباردر top_gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *