همراه اول بااختلالات اخیربه استقبال طرح صیانت

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 792 نفر
به روز رسانی:

همراه اول بااختلالات اخیربه استقبال طرح صیانت ازفضای مجازی رفته!

 

 

 طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هنوز در مجلس در حال بررسی است و بررسی آن مدام تایید و تکذیب می‌شود. اما گویا اپراتور همراه اول قبل از تصویب نهایی این طرح، به استقبال آن رفته است. این اپراتور ابتدا به کاربران خود اینترنت داخلی هدیه داد و حالا هم گویا پهنای باند اینترنت را کاهش داده است. همان حدی که طرح صیانت دنبال می‌کند.این اپراتور پیش‌ از این هم، از راه‌ اندازی اپلیکیشن‌های داخلی روبیکا و ذره‌بین حمایت کرده بود. حالا به نظر می‌رسد با کاهش پهنای باند و کیفیت خدمات‌رسانی یکی از اپراتورهایی است که به پیشواز طرح صیانت رفته است.اما آیا کاهش سرعت اینترنت کاربران همراه اول به دلیل کاهش پهنای باند است یا دلیل دیگری دارد؟

 

 

 

 

همراه اول به پیشواز طرح صیانت رفته؟!
کیوان نقره‌کار، کارشناس حوزه آی‌تی  درباره دلیل کاهش سرعت اینترنت همراه اول گفت: «به نظر می‌رسد که همراه اول زودتر از دیگر اپراتورها به استقبال طرح صیانت رفته است. زیرا تعداد سیم‌کارت‌های بیش‌تری نسبت به دیگر اپراتورها دارد.»او در ادامه گفت: «اگر ما به صورت داخلی‌ به ماجرا نگاه کنیم، همراه اول پروژه بزرگ‌تری را جلو می‌برد. اگر طرح صیانت اجرایی شود، روبیکا بسیار منفعت می‌برد. به همین دلیل همین به نظر می‌رسد که اپراتور همراه اول برای اجرای این طرح از دیگر اپراتورها مشتاق‌تر باشد.»

همراه اول گله دارند. برخی می‌گویند دلیل اصلی کاهش سرعت اینترنت همراه اول، کم کردن پهنای باند توسط این اپراتور است.
به گفته کیوان نقره ‌کار، کارشناس حوزه IT، هیج توضیحی درباره این اختلال‌ها از جانب همراه اول ارائه نشده است و از سوی دیگر بحث طرح «صیانت از کاربران در فضای مجازی» نیز مطرح است. پس به عنوان یک کارشناس می‌گویم که «بله» یک بخشی از این ماجرا به علت تست شبکه برای اجرایی کردن طرح صیانت است.

 

 

کیوان نقره ‌کار در ادامه می‌گوید: «به نظر می‌رسد که همراه اول زودتر از دیگر اپراتورها به استقبال طرح «صیانت از کاربران در فضای مجازی» رفته است. زیرا تعداد سیم کارت‌ های بیشتری نسبت به سایر اپراتورها دارد. اگر ما به صورت داخلی‌ به ماجرا نگاه کنیم، همراه اول پروژه بزرگتری را جلو می‌برد. اگر طرح «صیانت از کاربران در فضای مجازی» اجرایی شود، «روبیکا» بسیار منفعت می‌برد. به همین دلیل همین به نظر می‌رسد که اپراتور همراه اول برای اجرای این طرح از دیگر اپراتورها مشتاق ‌تر باشد»

به هر حال گویا اپراتور همراه اول قبل از تصویب نهایی طرح «صیانت از کاربران در فضای مجازی»، به استقبال آن رفته است. این اپراتور ابتدا به کاربران خود اینترنت داخلی هدیه داد و حالا نیز گویا پهنای باند اینترنت را کاهش داده است.

نظر شما درباره اقدام همراه اول چیست؟ آیا کاهش سرعت اینترنت کاربران همراه اول به دلیل کاهش پهنای باند است یا دلیل دیگری دارد؟ آیا همراه‌ اول به استقبال طرح «صیانت از کاربران در فضای مجازی» رفته است؟

بروزترین اخبار در top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *