همه چیز درباره شرکت هواوی

نویسنده: حسین کاری
بازدید: 1018 نفر
به روز رسانی:

همه چیز درباره شرکت هواوی

همه چیز درباره شرکت هواوی

با اطلاعات فناوری و تکنولوژی دیگر با تاپ جی اس ام در خدمت شما عزیزان هستیم.

شرکت هواوی در سال ۱۹۸۷میلادی  به وسیله رن ژنگفی با سرمایه اولیه ۳۴۰۰ دلار در شهر شنزن چین تاسیس شد. هدف از تاسیس این شرکت ایجاد شبکه های راه دور، ارائه خدمات و تجهیزات عملیاتی و مشاوره به شرکت های داخل و خارج از چین و تولید دستگاه های ارتباطی برای بازار مصرف است.

هواوی بیش از ۱۴۰۰۰۰ کارمند دارد که حدود ۴۶% از آنها در قسمت های تحقیق و توسعه همکاری می کنند. این شرکت ۲۰ نمایندگی R&D در کشور های چین، ایالات متحده، آلمان، کلمبیا، سوئد، ایرلند، هند، روسیه و ترکیه دارد.
هواوی در ابتدای کار سویچ‌های خود را از شرکتی در حوالی هنگ کنگ می‌خرید. از سال ۱۹۹۰ هواوی تحقیقات و تجارت مستقل خویش را در بخش PBX جهت تاسیس هتل ها و شرکت های کوچک شروع کرد.در سال ۱۹۹۲ پس از کسب دانش و منابع در زمینه PBX، به اولین موفقیت های خود در زمینه تجارت ارتباطات راه دور رسید،

هنگامی که سوئیچ تلفن دیجیتال C&C08 خود را راه اندازی کرد، در آن زمان دارای بزرگترین ظرفیت سوئیچ در چین بود. در  اول کار خود را در شهر های کوچک و روستاها گسترش داد و به تدریج سهمی از بازار را بدست آورد و راهی را برای به دست گرفتن جریان اصلی بازار ایجاد کرد.

شرکت هواوی در Voorburg هلند

همه چیز درباره شرکت هواوی
همه چیز درباره شرکت هواوی

گسترش بین المللی در سال ۱۹۹۷، هواوی اولین قرارداد بین الملی خود را در زمینه ارائه محصولات شبکه خط ثابت با کمپانی هنگ کنگی Hutchison Whampoa امضا کرد. بعد از آن در همان سال محصولات وایرلس مبتنی بر GSM را راه اندازی کرد و در نهایت برای ارائه CDMA و UMTS گسترش یافت. در سال ۱۹۹۹، این شرکت مرکز تحقیق و توسعه (R&D) را در بنگلور هند به منظور توسعه طیف گسترده ای از نرم افزارهای مخابراتی تاسیس کرد.

از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ با IBM در راستای مشاوره مدیریتی و تحول قابل توجه مدیریتی و ساختار توسعه محصول قرارداد بست. در سال ۲۰۰۰ هواوی سرعت گسترش خود به بازارهای جهانی افزایش داد که بیش از ۱۰۰ ملیون دلار را بدست آورد و یک مرکز R&D را در استکهلم سوئد تاسیس کرد. در سال ۲۰۰۱ هواوی چهار مرکز R&D در ایلات متحده تاسیس کرد، در سال ۲۰۰۴ هواوی به گسترش بین المللی خود با قراداد ساخت شبکه نسل سوم اپراتور موبایل Telfort هلند ادامه داد.

این قرارداد بیش از ۲۵ میلیون دلار ارزش داشت که اولین قرارداد با یک کمپانی اروپایی بود. در سال ۲۰۰۵، برای اولین بار سفارش های قرارداد بین المللی از فروش داخلی پیشی گرفت. هواوی یک توافق نامه چارچوب بین المللی را با ودافون امضا کرد. درماه می ۲۰۰۸ هواوی و Optus مرکز نوآوری تلفن همراه را در سیدنی استرالیا گسترش دادند . در سال ۲۰۰۸، این شرکت اولین استقرار خود در فناوری UMTS/ HSPA را در مقیاس بزرگ جهانی در آمریکای شمالی برای ارائه نسل بعدی شبکه های وایرلس TELUS جدید و در بل کانادا با دسترسی سرعت بالای تلفن همراه ایجاد کرد.

سال ۲۰۰۳ حجم قراردادهای این شركت به رقم قابل‌تامل ۸/۳ میلیارد دلار رسیده بود كه نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد رشد داشته و بالغ بر یك میلیارد دلار از این رقم، یعنی حدود ۲۷ درصد از این قراردادها مربوط به كشورهای خارجی بوده است. نكته جالب این‌كه اگر میزان قراردادهای خارجی هواوی را در همین سال با سال پیش از آن مقایسه كنیم، معلوم می‌شود كه درآمدهای برون‌مرزی هواوی حدود ۹۰ درصد رشد داشته است و این به معنی آن است كه هواوی در سال ۲۰۰۳ به عنوان یك چهره خوش‌نام در سطح بین‌المللی ظاهر شده است.

پیش‌بینی مدیران هواوی این است كه فروش برون‌مرزی این شركت در سال میلادی جاری، همین میزان از رشد را از آن خود كرده و نزدیك به ۲‌ میلیارد دلار خواهد رسید. تكرار جهش تقریباً صددرصدی فروش خارجی هواوی پیام معنی‌داری برای كارشناسان اقتصادی دارد و آن این‌كه هواوی قصد تسخیر سریع بازارهای منطقه را دارد. حضور ۸ دفتر مركزی بین‌المللی و ۵۰ دفتر نمایندگی هواوی در كشورهای مختلف جهان موید این فرضیه است.

یك نكته جالب دیگر در كسب وكار هواوی، نحوه مهره‌چینی مراكزR&D این شركت در سراسر دنیاست كه خبر از استراتژی بلند‌مدت این شركت برای رویارویی با غول‌های صنعت فناوری اطلاعات در كشورهای صنعتی می‌دهد.

سرمایه گذاری شرکت هوآوی

سرمایه گذاری و مشارکت هواوی بر روی گسترش تکنولوژِی تلفن همراه و خدمات شبکه با تعدادی از شرکاء خود متمرکز شده است. در سال ۲۰۰۳ هواوی و شرکت ۳COM شرکتی با سرمایه گذاری مشترک با نام۳COM-Huawei (H3C) با تمرکز بر تحقیق و توسعه، تولید و فروش محصولات شبکه داده ایجاد کردند. در سال ۲۰۰۵ هواوی سرمایه گذاری مشترکی با زیمنس را را با نام TD Tech برای گسترش فناوری ۳G/ TD-SCDMA ارتباطات تلفن همراه آغاز کرد.
محصولات و خدمات هواوی در سه بخش اصلی کسب و کار سازمان یافته است:
۱. شبکه های مخابرات، ساخت شبکه های مخابراتی و خدمات
۲. شرکت کسب و کار، ارائه تجهیزات، نرم افزار و خدمات به مشتریان سازمانی
۳. ساخت دستگاه های ارتباط الکترونیک

همه چیز درباره شرکت هواوی

هواوی یك شركت تولیدكننده تجهیزات ‌مخابراتی و ارتباطی است كه تقریبا در تمام زمینه‌های مرتبط فعالیت می‌كند و خدماتی دارد. گرایش عمده هواوی به سمت ادوات و سیستم‌های شبكه موبایل خصوصاً فناوری CDMA و WCDMA است. این شركت در واقع یكی از بازیگران فعال حوزه ۳G (نسل سوم تلفن‌های موبایل) محسوب می‌شود. هواوی همچنین در عرصه ساخت سوئیچ‌های فناوری باند پهن (xDSL) و سیستم‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت نیز فعال است.

سایر تجهیزات شبكه‌های دیتا مانند سوئیچ‌هایATM ، روتر و ادوات VoIP جزو مجموعه محصولات هواوی هستند. فناوری (WLL (Wireless Local Loop و دیگر ناوری‌های ارتباطات بی‌سیم، سیستم‌های ویدئو كنفرانس، شبكه‌های نوری و نیز سیستم‌های موسوم به Call Center (مراكز تلفنی) از دیگر زمینه‌های فعالیت این شركت است.

بسیاری از محصولات هواوی متكی بر تراشه‌های اختصاصی ASIC یا (Application Specific Integrated Circuits) ساخت همین شركت هستند و هواوی بخش زیادی از درآمدهای خود را صرف تحقیق و توسعه همین تراشه‌ها و محصولات مبتنی بر آن‌ها می‌كند به گونه‌ای كه بر اساس ادعای مدیران هواوی، نزدیك به نیمی از كارمندان شركت، به نوعی درگیر فعالیت‌های R&D هستند. اختصاص ده درصد از درآمدهای شركت به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نشان می‌دهد كه رهبران هواوی بسیار مایلند این شركت از نظر فنی روی پای خود بایستد.

اسمارت فون ها و دیوایس ها دیوایس های هواوی به انواع مختلفی شامل مودم usb، مودم بی سیم، ماژول ها، set-top box، ترمینال های بی سیم، گوشی های تلفن همراه و محصولات ویدیویی تقسیم می شوند. هواوی انواع مختلفی از دیوایس ها را تحت نام خود از قبیل اسمارت فون های IDEOS و تبلت ها تولید و به فروش می رساند.

آخرین محصولات شامل U8800, U8860, E220, Ascend, U7519, Huawei Mercury M886 و U8150هستند. هواوی در سال ۲۰۱۰، ۱۲۰ میلیون دیوایس را به سراسر دنیا عرضه کرده است. از ۳۰ میلیون تلفن همراه که ۳.۳ میلیون آن اسمارت فون بودند به بازارهای ژاپن، ایالات متحده و اروپا عرضه شدند.
هواوی یکی از شش شرکت صنعت ارتباطات در بین لیست ۲۰۰ شرکت معتبر معرفی شده توسط مجله فوربس در ماه مه ۲۰۰۷ است. در سال ۲۰۰۸ مجله BusinessWeek هواوی را در لیست” بانفوذترین شرکت های جهان ” قرار داده است. در سال ۲۰۱۰ کمپانی هواوی در رتبه پنجم نوآورانه ترین شرکت های جهان قرار گرفت.

محصولات شرکت Huawei

فکر میکنم خیلی ها اسم Huawei رو برای اولین بار در گوشی های هوشمند Huawei شنیدن . موبایل های شرکت Huawei با پیشوند Ascend به معنی بالا رفتن یا اوج گرفتن ، شناخته و نامگذاری میشن . هواوی برای اولین بار موبایل بزرگتر از ۶ اینچ رو معرفی کرد و از اونجا به بعد دیگه همه زدن تو خط تولید گوشی های ۶ اینچی ، مثل گلکسی مگا سامسونگ و اکسپریا زی آلترا . هواوی تبلت هم می سازه . تبلت های شرکت هواوی با پیشوند MediaPad نامگذاری و شناخته میشن .البته تبلت و موبایلی که بالا دیدید نمایندگانی از محصولات هواوی بودند .طراحی و توسعه شبکه های سیار و ثابت ، نظارت و مدیریت خدمات مخابراتی ، خدمات تکنولوژی مالتی مدیا یا چند رسانه ای ، تبلت و موبایل هوشمند ، محصولات و خدماتی هستند که شرکت هواوی ارائه میده.

 

همه چیز درباره شرکت هواویهمه چیز درباره شرکت هواوی

ابعاد كسب وكار شرکت هواوی

این كدام شركت است: ۱۰ درصد درآمدش را صرف تحقیق و توسعه می كند. وقتی كه اسمش را به همراه دات كام داخل مرورگر تایپ می كنید، سایتی به زبان انگلیسی جلوی چشمانتان ظاهر می شود.

در گوشه ای از این سایت به عنوان بخشی از افتخارات شركت ذكر شده كه در سال ۲۰۰۲ به عنوان یكی از بهترین شركت های دنیا در مجله فورچون معرفی شده است. به سبك اغلب شركت های غربی آمار و جزئیات درآمدها و فعالیت های بازرگانی خود را برای آگاهی عمومی منتشر می كند.

در دره سیلیكون (ایالت كالیفرنیا) دفتر بزرگی دارد. تأمین كننده بخشی از قطعات و نیازمندهای شركت مخابرات انگلیس (بریتیش تله كوم) است.

به نظر شما این كدام شركت است؟ اگر فكر كردید داریم درباره یك شركت آمریكایی صحبت می كنیم كاملا اشتباه كردید. این یك شركت چینی است! تلفظ نامش كمی دشوار است. <هُواوی> صدایش می كنیم. اطوارهای بازرگانی به شیوه شركت های غربی را خیلی خوب بلد است. انصافاً دلارهای سرگردان در كشورهای درحال توسعه را خیلی خوب جذب می كند و البته همه این ها را از بركت یك راهبرد اثبات شده دارد : <خردورزی و مدیریت علمی>

 

WWW.TOP-GSM.IR


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *