چند ترفند برای خالی کردن رم اندروید

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 1179 نفر
به روز رسانی:

چند ترفند برای خالی کردن رم اندروید : سرعت گوشی را افزایش دهید

بعضی از اوقات می خواهید از یکی از برنامه های گوشی خود استفاده کنید.اما متاسفانه نمی توانید به راحتی و خیلی سریع وارد آن برنامه شوید و از آن استفاده نمایید.پیش خودتان می گویید این گوشی خراب شده و به دیگر به درد نمی خورد.اما نباید عجله کرد به جای اینکه گوشی را عوض کنید به فکر روش دیگر باشید، روشی مثل خالی کردن رم گوشی خود باشید!

 

سرعت گوشی را با خالی کردن رم اندروید افزایش دهید

وقتی که عملکرد گوشی اندروید شما کند میشود ،می تواند مشکل آن رم باشد.وقتی که فضای زیادی از رم، همیشه اشغال باشد دیگر فضایی برای استفاده از کارهای دیگر با گوشی باقی نمی ماند.بنابراین می توانید با خالی کردن رم گوشی خود،سرعت گوشی را افزایش دهید.

 

رم (RAM) چیست؟

قبل از صحبت کردن در مورد خالی کردن رم اندروید، می خواهید برای شما همراهان عزیز توضیح دهیم اصلا رم چیست؟ و  به چه کار می آید؟
رم (RAM) مخفف Random Access Memory بوده و کار آن این است که نقش حافظه موقت گوشی را بازی میکند.
در واقع می توان گفت یکی از حافظه های گوشی شماست که به طور موقت داده های مربوط به همه برنامه هایی که اخیرا استفاده کرده اید را در خود ذخیره میکند.
وقتی این اطلاعات داخل رم ذخیره شده باشند، برنامه ها مجبور نیستند در هر بار اجرا دوباره آنها را تازه سازی کنید.
نتیجه این قضیه این است که در برنامه های گوشی دیگر مجبور نیستند تا هر بار منتظر باشید تا محتویات آن نمایش داده شود و اطلاعات آن ها سریع نمایان شود.ولی اگر حافظه رم پر باشد، باعث میشود سرعت عملکرد برنامه های گوشی کم شود و کند عمل کنند.

 

موقع پر شدن رم چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که رم پر باشد، جابجا کردن از یک برنامه به برنامه دیگر با سرعت خیلی کمی پیش میرود.علاوه بر این ، بعضی از برنامه ها کلا کند پیش می روند و در موارد بدتر گوشی به کل هنگ میکند.

 

رم اندروید چگونه خالی کنیم ؟

خالی کردم رم گوشی ،باعث میشود تا برنامه های در حال اجرا به طور کلی سریعتر شوند.در ادامه می خواهیم چند روش برای انجام اینکار و افزایش سرعت گوشی به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.

چند روش برای خالی کردن رم گوشی و افزایش سرعت آن

  • برنامه هایی که اخیرا از آنها استفاده کرده اید را ببندید.
  • برنامه های پس زمینه را متوقف کنید.
  • در استفاده از ویجت ها زیاده روی نکنید.
  • از برنامه های تقویت کننده رم (RAM) استفاده کنید.
  • برنامه هایی که خیلی کم از آنها استفاده میکنید، را پاک کنید.

 

برنامه هایی که اخیرا از آنها استفاده کرده اید را ببندید.

همه ما می دانیم اطلاعات مربوط به برنامه های اخیر در رم نگهداری میشوند.پس بهتر است برنامه های اضافی را با دکمه Back ببندید تا اندکی از فضای رم خالی شود.اما خوب می دانید با فشار دادن دکمه Back چزی که شما می خواهید انجام نمیشود.در حقیقت زمان استفاده شما از برنامه ها وقتی دکمه ی بازگشت را می زنید برنامه ها هم چنان در پس زمینه در حال اجرا هستند.

قطعا کار شما با دکمه ی Back انجام نمیشود پس باید چیکار کنیم؟

با یک مثال بیان کنیم :
در گوشی Samsung Galaxy S6 Edge با هر گوشی اندرویدی دیگر، دکمه های نوار ناوبری در پایین صفحه قرار دارد.کل کارهایی که باید انجام دهید این است برنامه هایی که اخیرا باز کردید در اینجا بیاوردید.
در زیر این فهرست بلند بالا ( در بعضی از گوشی های اندروید ) دکمه Close All مشاهده می کنید.با انتخاب این دکمه کل برنامه ها یکجا بسته میشود و خالی کردن رم اندروید به راحتی انجام میشود.

 

برنامه های پس زمینه را متوقف کنید.

راه حل قبلی که در مورد آن صحبت کردیم تاثیر زیادی در خالی کردن رم دارد.اما بیشتر کاربران اندروید از این قضیه خبری ندارند که برخی از برنامه ها حتی وقتی از بخش برنامه های اخیر هم آنها را ببندید یا حتی فراتر از آن بدون اینکه اصلا از آنها استفاده کنید، در پس زمینه دستگاه خودشان اجرا میشوند در صورتی که شما خبری ندارید!

دو روش برای متوقف کردن برنامه ها در پس زمینه وجود دارد :

  • روش موقتی
  • روش دائمی

 

در روش موقتی به تنظیمات گوشی بروید سپس در مسیر Apps / Applications /Applications Manager لیستی از همه ی برنامه های دانلود شده و پیش فرض گوشی را می توانید ببینید.
برای اینکه بفهمید یک برنامه در پس زمینه در حال اجرا است یا خیر؟
روی نام آن کلیک کنید تا جزئیات مربوط به آن برنامه باز شود.اگر دکمه Force Stop روشن و قابل انتخاب باشد،به معنای این است که این برنامه در پس زمینه هنوز در حال اجرا است.

 

خالی کردن رم اندروید

 

روش موقتی کاری میکند که فقط تا اجرای بعدی یک برنامه،آن برنامه در پس زمینه اجرا نشود.اگر برنامه موردنظر دوباره اجرا کنید دوباره در پس زمینه در حال اجرا می باشد.
دور راه برای توقف دائمی یک برنامه در پس زمینه وجود دارد.اول اینکه برنامه مزاحم را لغو نصب کنید.اگ نمی خواهید برنامه ای را Uninstall کنید یا اصلا نمیتوانید اینکار را بکنید .دوم این است آن نرم افزار را غیرفعال کنید.برای غیرفعال کردن به مسیر Settings/Apps بروید، برنامه موردنظر را انتخاب نماید و گزینه ی Disable را بزنید.

 

خالی کردن رم در اندروید


در اینجا پیامی نمایش میدهد که به شما هشدار میدهد، برخی از برنامه ها شاید در اثر غیرفعال کردن آنها ،ایرادی پیدا کنند.پس گزینه ی Disable را بزنید تا به طور دائمی آن برنامه را غیرفعال کنید.

نکته : وقتی برنامه ای را در پس زمینه در حال اجرا متوقف می کنید.آن برنامه دیگر نمیتواند بروزرسانی شود و هیچ اعلانی از آن دریافت نمیکنید.

 

در استفاده از ویجت ها زیاده روی نکنید.

 

خالی کردن رم اندروید

 

یکی از ویژگی های خوب و منحصر به فرد اندروید ویجت ها هستند.اما این ویجت ها یک مشکلی که دارند این است که وقتی از آنها زیاد استفاده میشود فضای زیادی از رم گوشی شما را همیشه اشغال میکند تا بتواند اطلاعات را بروزرسانی کند.نتیجه اینکار باعث کند شدن گوشی میشود.
اگر دیدید گوشی شما کند رفتار میکند و مصرف باتری سریع تر از حد معمول تمام میشود،شاید تعداد ویجت هایی که استفاده میکنید خیلی زیاد باشند. اما آنها یک خوبی که دارند پاک کردن ویجت ها از صفحه هوم به آسانی انجام میشود.برای انجام اینکار دست خود را روی آیکون ویجت نگه دارید تا گزینه حذف و ویرایش روی آنها نمایش داده شود و سپس به آسانی آنها را پاک کنید.

 

از برنامه های تقویت کننده رم (RAM) استفاده کنید.

تعداد قابل توجهی برنامه تقویت کننده رم یا رم بوستر در گوگل پلی وجود دارد که کار آنها خالی کردن رم اندروید است. که در اینجا می خواهیم در مورد یکی از بهترین های این برنامه ها با شما صحبت کنیم.

 

برنامه تقویت کننده رم
این برنامه  All-in-oneToolbox : cleaner,Booster,AppManager نام دارد درسته است نام این برنامه طولانی می باشد اما می تواند به راحتی کار شما را انجام دهد.این برنامه می تواند فضای مصرف شده رم گوشی را نشان دهد و ویژگی های دیگر آن مثل خنک کردن پردازنده،آنالیز وای فای ،مدیریت نرم افزار و… را دارا می باشد.

 

برنامه هایی که خیلی کم از آنها استفاده میکنید، را پاک کنید.

ممکن است خیلی از شما برنامه هایی رو گوشی خود نصب کرده باشید به امید اینکه یک روزی بخواهید از آنها استفاده کنید، برنامه هایی که در عمل هیچ وقت به درد شما نمیخورند.این برنامه ها که نصب کرده اید در حقیقت هیچ ایرادی ندارند.اما فضای گوشی را اشغال کرده است،بلکه میتواند باعث آسیب رساندن به رم و کند شدن گوشی شما شود.پس بهتر است این برنامه های اضافی را از گوشی خود پاک کنید تا فضای گوشی شما زیاد اشغال نشود و سرعت گوشی پایین نیاد.

 

[echo]topandlt;div style=topandquot;border-radius: 20px; margin: 30px; padding: 10px; background-color: #fff4b1; filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr=#fff4b1 , endColorstr=#fff9d9); background-image: -webkit-gradient(linear, 0% 0%, 0% 100%, from(#fff4b1), to(#fff9d9)); border: 1px solid #e9e3c3;topandquot;topandgt; topandlt;div style=topandquot;background: url( right center no-repeat; padding-right: 50px; min-height: 40px;topandquot;topandgt;

سخن پایانی سایت تاپ جی اس ام به شما دوستان همراه همیشگی

تمام ترفندهایی که در قسمت بالا در مورد آنها صحبت کردیم همگی بستگی به رم گوشی شما دارد.چون اگر حجم رم شما زیاد باشد دیگر فضای آن زود پر نمیشود و گوشی هم دیرتر کند میشود.

topandlt;/divtopandgt; topandlt;/divtopandgt;[/echo]


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *