چگونه از حالت Fastboot شیائومی خارج شویم؟

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 515 نفر
به روز رسانی:

در این مقاله توضیح خواهیم داد که Fastboot چیست و چگونه وارد آن فضا شده و از آن خارج شوید و چه کارهایی می‌توانید با آن انجام دهید

فضای Fastboot در گوشی‌های شیائومی بیشتر به درد تعمیرکاران و توسعه‌دهندگان بخش‌های نرم‌افزاری می‌خورد تا کاربران عادی، زیرا دارای بخش‌های پیچیده‌ای است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که وجود یک سری کلمات تخصصی در این مقاله، به دلیل توضیح مناسب حالت Fastboot و قابلیت‌های آن بوده و از آنجا که می‌خواهیم تنها روی بررسی همین حالت متمرکز باشیم، از توضیح دادن آن کلمات تخصصی صرف‌نظر کردیم. اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات به اشتراک گذاشته تا توسط تیم زومیت و سایر کاربران پاسخ خود را دریافت کنید

نحوه دسترسی به حالت Fastboot شیائومی

حال که با حالت Fastboot و قابلیت‌های بالقوه آن آشنا شدید، اکنون وقت آن رسیده که وارد این فضا شده و از نزدیک آن را ببینید. همانطور که بارها در مقالات مختلف تکرار کردیم، شما در حالت عادی نیازی به ورود به این فضا ندارید و تنها در صورتی که مشکلی برای گوشیتان پیش آمده مثلا از دسترس خارج یا قفل شده، می‌توانید با ورود به Fastboot، آن را ریست فکتوری یا فلش کنید.

بنابراین اگر تصمیم دارید از این طریق تغییراتی در گوشی خود ایجاد کنید، تحریریه زومیت از عواقب آن سلب مسئولیت می‌کند. برای ورود به حالت Fastboot در گوشی‌های شیائومی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مطمئن شوید که گوشی شما کاملاً خاموش است.
  • دکمه پاور و دکمه کاهش صدا را همزمان فشار داده و نگه دارید تا صفحه Fastboot ظاهر شود. صفحه موردنظر چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد بود.
  • گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.
  • اکنون در حالت Fastboot هستید و آماده استفاده از Mi Flash Tool یا ابزارهای دیگر برای فلش کردن دستگاه خود هستید.

چگونه از حالت fastboot شیائومی خارج شویم

برای خروج از حالت Fastboot در دستگاه شیائومی خود، باید این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه پاور را برای حدود ۷ ثانیه یا تا زمانی که گوشی شما ری‌استارت شود فشار دهید و نگه دارید.
  • اگر گوشی شما به طور معمول بوت نمی‌شود، به این معنی است که در فرآیند فلش کردن مشکلی پیش آمده. در این صورت ممکن است لازم باشد رام را دوباره نصب کرده یا راه حل دیگری پیدا کنید.

نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *