کاستوم ریکاوری چیست؟

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 3529 نفر
به روز رسانی:

کاستوم ریکاوری چیست؟

کاستوم ریکاوری چیست؟

ریکاوری چیست؟

حالت Recovery یکی از مهمترین حالات گوشی است این منو به صورت اصلی برای همه گوشی ها وجود دارد و معمولا با گرفتن دکمه(هوم+ولم پایین+پاور) Home هنگام روشن ظاهر میشود. همه دستگاه های اندرویدی با یک کنسول ریکاوری به بازار می آیند که بصورت یک پارتیشن بروی حافظه داخلی دستگاه وجود دارند که در هنگام بوت میتوان به آن وارد شد.

کاستوم ریکاوری چیست؟

کاستوم ریکاوری , امکانات بیشتری را نسبت به ریکاوری های اورجینال در اختیار ما میگذارند که توسط شرکت اصلی سازنده گوشی شما طراحی و تولید نشدند. بیشترین کاربرد ریکاوری های کاستوم برای نصب و فلش انواع رام های غیر رسمی می باشد. معروف ترین و بهترین آن ها می توان به (Clock Work Mod (CWM و (TeamWin’s Recovery Project (TWRP اشاره کرد.

انواع کاستوم یکاوری؟

twrp : (مخفف واژه Team Win Recovery Project)،نرم افزار منبع باز برای گوشی های مبتنی بر آندروید می باشد که حالت ریکاوری کاستوم(شخصی سازی شده)را فراهم می سازد. این نرم افزار یک رابط لمسی فراهم می سازد که به کاربر اجازه می دهد تا فریمور ثالث نصب کرده و یا از سیستم عامل موجود بکاپ بگیرد،این امکانات توسط ریکاوری استوک(کارخانه)پشتیبانی نمی شود.

 

امکانات : پاکسازی، پشتیبان گیری، بازیابی و فعال سازی پارتیشنهای دستگاههای مختلف (به عنوان مثال، سیستم، بوت، اطلاعات کاربر (userdata) ، cache و حافظه داخلی) نیز توسط این نرم افزار پشتیبانی می شود. برنامه مدیریت فایل مبتدی و شبیه ساز ترمینال (Terminal) نیز می باشد.

cwm :یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کاستوم ریکاوری ها برای اندروید می باشد ، ریکاوری های زیادی بر پایه CWM ساخته شده است

CWM از حمله کاستوم ریکاوری های محبوب و قدیمی با رابط گرافیکی نسبتاً خوب و با امکانات مقول یک کاستوم ریکاوری است

امکانات : بکاپ گرفتن 

ریستور کردن

حذف حافظه کش

نصب ZIP

phliz : کاستوم ریکاوری philz بعد از CWMپدید امد که بر پایهCWMمیباشد و محبوبیت بیشتری نسبت به CWMداشت البته همان CWMاست که زیبا تر و قوی تر شده

امکانات : فول بکاپ گیری (حتی از تنظیمات)

فایل منیجر :َAroma

۴EXT : کی از بهترین ریکاوری ها که طرفداران زیادی در گوشی های HTC دارد .

این ریکاوری با قابلیت جا به جایی آسان بین پارتیشن های ext3 و ext4 و قابلیت کلیدی Smare Flash در تب Tools که باعث میشود با چشم پوشی از ورژن فعلی فیرم ور گوشی , رام های با Firmware بالاتر را نصب کنید , به یکی از بهترین و کاربردی ترین ریکاوری ها برای گوشی های HTC تبدیل شده . این ریکاوری نیز دارای ۲ برنامه اختصاصی با نام های ۴EXT Recovery Updater  و  ۴EXT Recovery Control است.

 

کاستوم ریکاوری چیست؟

کاستوم ریکاوری چیست


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *