کوالکام با تراشه جدید خود به جنگ سامسونگ می‌رود

نویسنده: محمدحسین حلاج شوشتری
بازدید: 537 نفر
به روز رسانی:
قابل توجه

کوالکام هنوز هم چیپست خوبی برای ساعت‌های هوشمند ندارد اما گویا رقابت با سامسونگ، باعث شده تا کمی دست بجنباند.

در حالی که اپل هر سال یک نسخه جدید از ساعت هوشمند خود را تولید و روانه بازار می‌کند، اما می‌توان گفت در عرصه ساعت‌های هوشمند رقیب با سیستم عامل Wear OS در سال‌های اخیر اتفاقات خاصی روی نداده است. تراشه‌های کوالکام در این حوزه عملکرد آنچنان خوبی از خود نشان نداد و همین موضوع باعث شد تا سامسونگ دست به طراحی و توسعه تراشه اگزینوس W920 بزند که همراه با گلکسی واچ ۴ به دنیای تکنولوژی معرفی شد.

حالا به نظر می‌رسد که کوالکام قصد دارد تا بازگشت شکوهمندانه ‌ای به عرصه تولید تراشه برای ساعت‌های هوشمند داشته باشد. روز گذشته ویدئویی در این زمینه با عنوان the clock is ticking on something big از سوی کوالکام منتشر شد. در این کلیپ ویدئویی شاهد یک ایموجی ساعت نیز هستیم. از آن جایی که از واژه something big استفاده شده، شاید باید انتظار رونمایی از یک ساعت هوشمند مدرن و جدید را از سوی Qualcomm داشته جی اس ام

چند هفته پیش بود که خبر رونمایی از دو چیپست مخصوص ساعت های هوشمند در رسانه‌ها منتشر شد که با نام Snapdragon Wear 5100 و Snapdragon Wear 5100 پلاس از آن‌ها یاد می‌شد. این پردازنده ها با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ طراحی و توسعه یافته‌ اند.

بد نیست بدانید که تراشه Exynos W920 سامسونگ که در گلکسی واچ ۴ و نسخه کلاسیک آن اولین بار قرار گرفت، از لیتوگرافی ۵ نانومتری برخوردار بود. تراشه S7 اپل که روی اپل واچ سری ۷ قرار گرفت نیز با لیتوگرافی ۷ نانومتری کمپانی TSMC طراحی شده بود. اگر لیتوگرافی ۴ نانومتری برای پردازنده جدید صحت داشته باشد، باید انتظار عمر مفید باتری و عملکرد پردازشی بالاتری را داشته باشیم.

به لطف تراشه اگزینوس W920 و محصول جدید کوالکام، می‌توان آینده درخشانی را در حوزه ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS انتظار داشت. همچنین همکاری گوگل و سامسونگ در حوزه توسعه Wear OS 3 باعث شد تا این پلتفرم با سیستم عامل اندروید، تبلت‌ها و همچنین کروم بوک ها سازگاری بیشتری پیدا کند.

منبع خبر:

نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *