واردات برخی گوشی‌های شیائومی، ریلمی و نوکیا به کشور ممنوع شد

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 914 نفر
به روز رسانی:

واردات برخی گوشی‌های شیائومی، ریلمی و نوکیا به کشور ممنوع شد

 

 

واردات برخی گوشی‌های شیائومی، ریلمی و نوکیا به کشور ممنوع شد

سازمان تنظیم مقررات مجوز واردات برخی گوشی‌های برندهای شیائومی و ریلمی و نوکیا را به‌دلیل عدم امکان تماس با سرشماره‌های اضطراری کشور ممنوع کرد.

 

، واردات گوشی‌های برخی برندها ازجمله شیائومی به‌دلیل مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری ممنوع شده است. از آنجا که این شرکت چینی و چند برند دیگر ازجمله ریلمی و وان پلاس به‌دلیل تحریم‌ها در ایران نمایندگی یا دفتر رسمی ندارند، برخی استانداردهای سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات مبنی بر مسیریابی شماره‌های اضطراری در این گوشی‌ها رعایت نشده و همین موضوع عامل لغو مجوزهای واردات برندهای مذکور شده است.

در همین راستا، طی چند روز اخیر، برخی واردکنندگان موبایل با اعلامیه‌ی زیر از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی مواجه شده‌اند:

به آگاهی می‌رساند بر اساس بررسی‌های انجام شده، گوشی‌های موبایل وارد شده به کشور به شرح زیر، سرشماره‌های اضطراری ۱۱۰، ۱۱۵ و ۱۲۵ به‌درستی مسیریابی نکرده و آن شماره ها را به سرشماره ۱۱۲ هدایت می‌کنند که این موضوع موجب عدم دسترسی فوری ذی‌نفعان خریدار گوشی‌های مربوطه، به سامانه‌های مرتبط با سرشماره‌های فوق و بالطبع تضییع حقوق آن‌ها خواهد شد.

 

 

علی ایحال با توجه به موضوع فوق و با عنایت به ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تعهد ارائه شده توسط آن شرکت در هنگام ثبت سفارش و ترخیص؛ ضروری است تا آن شرکت حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ صدور این نامه، نسبت به ارائه اقدامات انجام شده، در راستای برطرف کردن مشکل فوق و اطلاع‌رسانی لازم به مخاطبان و سازمان اقدام کند.

شایان ذکر است تا زمان احراز رفع مشکل در گوشی‌های یادشده، ورود مجدد گوشی‌های تلفن همراه مذکور به کشور ممنوع است.

مارک Xiaomi مدل REDMINOTE10

مارک Xiaomi مدل REDMI9C

مارک Xiaomi مدل REDMI9C

مارک Xiaomi مدل REDMI9AT

مارک Xiaomi مدل POCOX3

 

به این فهرست باید اسامی Xiaomi Redmi Note 9 Pro، Redmi Note 7 Pro، Redmi Note 7 Pro، POCOX3 NFC و در برند ریلمی مدل‌های Realme 6 Pro، Realme 7، Realme 7i، Realme 7 Pro،realme 8 pro و real و در برند نوکیا مدل‌های nokia 3.4،nokia 5.4 و nokia c20 را بفزاییم. البته در روزهای آینده مدل‌های بیشتری به این فهرست اضافه می‌شوند.

ظاهرا انجمن موبایل اتاق بازرگانی پس از دریافت این اعلان‌ها توسط شرکت‌ها، نامه فوق را به نهادهای ذیربط جهت رفع فوری این ممنوعیت ارسال کرده است.

بروزترین اخبار در top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *