گوشی سامسونگ بخریم یا شیائومی؟

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 473 نفر
به روز رسانی:

مقایسه گوشی سامسونگ یا شیائومی می تواند ذهن شما را برای انتخاب محصول مناسب باز کند. این که تلفن هوشمند خود را از کدام برند برگزینید، کاملا به اولویت ها، نیاز شما و بودجه ای که در اختیار دارید، وابسته است. گوشی های تولید شده در شرکت کره ای سامسونگ از لحاظ طراحی، کیفیت بالای نمایشگر و همچنین پشتیبانی از مشتری حرف اول را می زنند. در حالی که موبایل های شیائومی به دلیل عملکرد عالی و قیمت مقرون به صرفه سرآمد هستند.

امروزه هر دو برند چینی و کره ای می کوشند مدل ‌های جدید گوشی را با قابلیت بسیار روانه بازار مصرف کنند که این امر موجب شدت گرفتن رقابت بین آن ها شده است. بنابراین برای خرید ابتدا سطح توقعات خود را مشخص سازید و سپس متناسب با آن محصول مناسب را تهیه نمایید. در این مقاله به مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ می پردازیم تا بتوانید به راحتی برای خرید تصمیم بگیرید.

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی نشان می دهد که هر دو کمپانی از بهترین متریال برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند، بنابراین کیفیت ساخت قابل قبولی دارند. سامسونگ برای ساخت مدل های پرچم دار خود ترکیبی از شیشه و آلومینیوم را مورد استفاده قرار می دهد، در حالی که شیائومی علاوه بر این مواد سرامیک و چرم را نیز به کار می برد.

جدال شیائومی و سامسونگ  از نظر رابط کاربری

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی بیانگر این است که از لحاظ زیبایی بصری و انیمیشن‌ ها برند شیائومی توانسته رابط کاربری موفق‌ تری را برای محصولات خود ارائه دهد. اما اگر بخواهیم موبایل ‌های این دو برند را از نظر پشتیبانی و پایداری مورد بررسی قرار دهیم، می توان گفت که سامسونگ در این زمینه برتری دارد. زیرا کمپانی کره‌ای حدود یک سال بیشتر برای گوشی ‌های سری A خود به روز رسانی در نظر گرفته است. علاوه بر آن  تلفن های هوشمند سامسونگ باگ ‌های نرم‌افزاری کمتری دارند.

در حال حاضر آخرین نسخه از رابط کاربری برند سامسونگ One UI 5.0 است. محصولات شرکت شیائومی نیز با رابط کاربری MIUI 14 روانه بازار مصرف می ‌شوند. به طور کلی می ‌توان گفت که از لحاظ قابلیت‌ های شخصی سازی هر دو رابط کاربری ذکر شده بسیار قوی عمل  می کنند

بررسی سامسونگ و شیائومی از لحاظ باتری و سرعت شارژ

نتایج به دست آمده از مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی در مورد محصولات پرچم دار حاکی از آن است که  از نظر قدرت شارژدهی کمپانی سامسونگ موفق شده تلفن های بهتری را تولید کند. اما در بین مدل های میان رده و اقتصادی هر دو شرکت چینی و ژاپنی عملکرد یکسانی دارند.

از سوی دیگر از نظر سرعت شارژ شدن ورق به نفع شیائومی برمی‌گردد. به این صورت که بهترین تلفن ‌های هوشمند سامسونگ دارای قابلیت شارژ سریع 45 واتی هستند. در حالی که سرعت شارژ در گوشی ‌های میان ‌رده شیائومی به 120 وات نیز می‌ رسد. مدیران کمپانی شیائومی حتی برای موبایل ‌های اقتصادی نیز شارژ سریع 33 واتی را لحاظ کرده ‌اند. این در حالی است که در پرچم داران سامسونگ شارژ سریع 25 واتی به چشم می ‌خورد.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که سامسونگ اخیراً محصولات خود را بدون شارژر عرضه می‌ کند؛ در صورتی که گوشی‌ های شیائومی همراه با آداپتور به فروش می ‌رسند.

مقایسه از جنبه صفحه نمایش

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی از نظر صفحه نمایش نیز نکات بسیاری را روشن می سازد. سامسونگ از ابتدای فعالیت خود همواره از نظر ارائه صفحه نمایش‌ های قوی با رزولوشن مناسب عملکرد قابل قبولی را ارائه داده است. به طوری که این غول کره ‌ای را می‌ توان یکی از پیشتازان در حوزه تولید نمایشگرهای با کیفیت OLED دانست.

هرچند که امروزه بسیاری شرکت ‌های دیگر این نوع پنل را در اختیار مصرف کنندگان قرار می ‌دهند. در حال حاضر استفاده از صفحه نمایش‌ های آمولد و سوپر‌آمولد در موبایل‌ های میان رده سامسونگ بسیار رایج است.

این دو شرکت از نظر نرخ نوسازی نمایشگر نیز محصولات متفاوتی را تولید می‌ کنند. اکثر  گوشی ‌های شیائومی دارای نرخ رفرش ریت 120 هرتز هستند. در حالی که نرخ نوسازی در میان رده ‌های سامسونگ 90 هرتز است. با توجه به مطالب گفته شده، نمایشگرهای سامسونگ از جنبه فاکتورهای همچون روشنایی و کیفیت رنگ ‌ها  برتری دارند. اما شیائومی از لحاظ نمایش بهتر محتواهای سنگین حرف اول را می ‌زند.

رقابت دو غول چینی و کره ای از نظر سخت افزاری

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی را با بررسی سخت افزاری دو برند ادامه می دهیم. سامسونگ طی سال‌ های گذشته گوشی‌ های پرچم دار خود را با دو تراشه اگزینوس و اسنپدراگون عرضه می کرد که در مقایسه با رقبای اسنپدراگون خود عملکرد ضعیف‌ تری داشتند. با توجه به این که پرچمداران برند چینی شیائومی مجهز به تراشه اسنپدراگون هستند، از نظر عملکرد در سطح بالاتری قرار دارند.

اما امسال شرکت سامسونگ تصمیم گرفت که به جای تراشه ‌های اگزینوس از نسخه اسنپدراگون استفاده نماید. به طوری که در حال حاضر محصولات سری S23 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌ گیرند که دارای عملکردی مشابه پرچم داران شیائومی هستند.

در حال حاضر هر دو برند شیائومی و سامسونگ گوشی ‌های میان رده خود را به چیپست‌ های پردازشی اسنپدراگون کوالکام مجهز کرده‌ اند. بنابراین تلفن ‌های هوشمندی با آپشن‌ های مطلوب و عملکرد خوب روانه بازار مصرف می ‌کنند. البته اخیراً شرکت شیائومی موبایل گیمینگ میان رده‌ ای را به نام پوکو X3 NFC ساخته که نسبت به رقیب کره ‌ای خود یعنی Galaxy M32 عملکرد بسیار بهتری را ارائه می ‌دهد.

رقابت تنگاتنگ شیائومی و سامسونگ از جهت حافظه داخلی و رم

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی از نظر حافظه داخلی و رم نیز نشان می دهد که هر دو برند دستگاه‌ هایی با رم 6 و 8 گیگابایت به همراه حافظه‌ های داخلی 128 گیگابایت و 256 گیگابایت تولید می‌ کنند. همچنین  امکان ارتقای حافظه داخلی از طریق کارت حافظه را برای کاربران فراهم آورده ‌اند. لذا دستگاه های تولیدی شیائومی و سامسونگ این منظر شبیه هم هستند.

مقایسه دوربین شیائومی و سامسونگ

شرکت چینی شیائومی با تولید گوشی می 11 اولترا موفق شد از نظر کیفیت دوربین در صدر جدول Dxomark  قرار گیرد. در حالی که کمپانی سامسونگ بهترین کیفیت دوربین را برایS23  اولترا در نظر گرفته که مجهز به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی است. با وجود این که می 11 اولترا دو سال پیش از S23 اولترا تولید شده، اما از نظر کیفیت دوربین به مراتب عملکرد بهتری دارد. این مطلب در مورد مدل ‌های دیگر گوشی‌ های هر دو برند نیز صدق می‌ کند. بنابراین می ‌توان گفت که در بین گوشی ‌های پرچم‌ دار محصولات شیائومی توانسته ‌اند برتری خود را به اثبات برسانند.

در بین گوشی‌ های قاتل پرچم دار نیز شیائومی با اندک اختلاف در جایگاه بهتری قرار می‌ گیرد. برای مثال گلکسی S21 FE  که یکی از  مدل‌ های قاتل پرچم دار سامسونگ محسوب می ‌شود، در سایت Dxomark نمره 117 را به خود اختصاص داده است. در حالی که شیائومی 12 تی پرو  موفق شده نمره 129 را از آن خود کند.

نتایج مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی حاکی از آن هستند که در بین محصولات میان رده رقابت بین دو کمپانی چینی و کره‌ ای بسیار به هم نزدیک می‌ شود. به گونه‌ ای که کیفیت دوربین تا حد زیادی به مدل تلفن انتخابی بستگی دارد. بنابراین نمی‌ توان گفت که کدام یک از این دو برند محصولات بهتری را در بین گوشی‌ های میان رده ارائه می‌ دهند.

رقابت دو برند آسیایی معروف از نظر اسپیکر

در بین گوشی‌ های پرچم دار، هر دو شرکت توانسته اند عملکرد قابل خوبی را از خود به جای بگذارند. به نحوی که هم موبایل های سامسونگ و هم شیائومی صدایی بلند و واضح تولید می ‌کنند. در مورد گوشی های قاتل پرچم دار برند شیائومی موفق شده در جایگاه بهتری قرار گیرد. سامسونگ برای تلفن های پرچم دار خود اسپیکرهای AKG را مورد استفاده قرار می دهد، اما شیائومی اسپیکر مدل های پرچم دار و قاتل پرچم دار را از شرکت هارمن کاردن تامین می کند.

شرکت شیائومی در مورد تلفن های هوشمند میان ‌رده و اقتصادی نیز برتری خود را حفظ کرده است. این کمپانی حتی برای محصولات اقتصادی خود اسپیکرهای استریو را به کار می برد، در صورتی که میان‌ رده ‌های سامسونگ فاقد اسپیکرهای استریو هستند.

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ از نظر قیمت و پشتیبانی

کمپانی شیائومی از همان ابتدای فعالیت خود متعهد شد گوشی هایی با قیمت مقرون به صرفه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. از آن زمان تاکنون شیائومی به تعهد خود پایدار مانده، بنابراین محصولات این شرکت علی رغم کیفیت ساخت بالا با نرخ مناسبی به فروش می رسند. به همین دلیل امروزه موبایل های شیائومی بین کاربران جزء پرطرفدارترین برندها هستند.

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ از نظر پشتیبانی نیز می تواند به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کند. مدیران شرکت سامسونگ عرضه محصولات با کیفیت را در کنار ارائه خدمات پشتیبانی جامع در برنامه کاری خود قرار داده اند. به گونه ای که به روز رسانی ‌های نرم ‌افزاری دستگاه های این برند قوی تر است. همچنین تلفن های سامسونگ به خاطر شهرت و حضور طولانی مدت تر در بازارهای بین المللی از لحاظ فروش مجدد ارزش بالاتری دارند.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *