گوشی های اسمارت فون تاشو را بهتر بشناسید

نویسنده: Behzad GSM
بازدید: 1507 نفر
به روز رسانی:

گوشی های اسمارت فون تاشو 2019 را بشناسید

گوشی های تاشو

طراحی گوشی های تاشو 2019 بسیار متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود. با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد همه تولیدکنندگان تلفن همراه به دنبال تولید گوشی های تاشو هستند. حتی گویا اپل به دنبال تولید گوشی با چنین شکل و شمایلی است؛ که در این صورت می‌تواند صفحه نمایش بزرگتری را در صورت نیاز در اختیارتان قرار دهد. هر چند بعید به نظر می‌رسد که در سال جاری چنین محصولی را تولید کند.

واضح است که گوشی های اسمارت فون تاشو و بازگشت گوشی های کشویی، داغ‌ترین ترند سال جاری خواهند بود. در ادامه این مطلب به بررسی گوشی های انعطاف پذیر و گوشی تاشو جدید که تاکنون معرفی شده‌اند و آنچه در آینده می‌توانیم منتظر ارائه آن‌ها باشیم، می‌پردازیم.

 

سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ گلکسی فولد

پس از سال‌ها جایی که به نظر می‌رسید سامسونگ در آستانه عرضه محصول جدید خود قرار گرفته است، بالاخره این اتفاق رخ داد و در تاریخ 26 آوریل با قیمت پایه 1980 دلار عرضه شد.

این نسخه از فولد به فناوری فراتر از LTE مجهز است. اما سامسونگ نسخه آماده به کار 5G را نیز ارائه می دهد. سامسونگ در ماه نوامبر گذشته نمایشگر Infinity Flex را معرفی کرد. هنگامی که این نمایشگر باز می‌شود، صفحه نمایش به اندازه 7.3 اینچ بزرگ‌تر می‌شود. ویژگی App Continuity سامسونگ امکان تغییر وضعیت دستگاه را برای شما فراهم می‌کند. همچنین پشتیبانی چند وظیفه‌ای به شما اجازه می‌دهد تا سه برنامه را به صورت همزمان اجرا کنید.

باتری‌ها با قدرت 4380 میلی‌آمپر به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام در یک طرف قرار داده شده‌اند. پردازنده 7 نانومتری این دستگاه با 12 گیگابایت RAM پشتیبانی می‌شود. گوشی تاشو سامسونگ به طور کامل شش دوربین را ارائه می‌دهد که شامل سه پانل عقب، دو عدد در داخل و یک عدد در قسمت جلوی دستگاه است.

هواوی میت ایکس

هواوی میت ایکس

گوشی تاشو هواوی با قیمت 2.299 یورو اینجاست. میت ایکس ارزان نیست و برای تهیه آن باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. واضح است که گوشی تاشو هواوی مانند یک تبلت 8 اینچی عمل می‌کند؛ وقتی دستگاه را تا کنید، دو صفحه نمایش در اختیار خواهید داشت.

یک صفحه نمایش 6.6 اینچی در جلو که از طریق یک پانل 6.4 اینچی پشتی پشتیبانی می‌شود. وقتی با استفاده از دوربین میت ایکس عکس می‌گیرید این صفحه می‌تواند مانند یک آینه عمل کند. در حال حاضر هواوی در خصوص مشخصات دوربین هیچ اطلاعاتی را ارائه نداده است.

ضخامت گوشی تاشو هواوی 11 میلی‌متر است؛ که بسیار نازک است. همچنین هیچ فاصله‌ای بین صفحات نمایش وجود ندارد. بنابراین به راحتی در جیب قرار می‌گیرد. میت ایکس شاید بتواند عنوان بهترین گوشی تاشو را به خود اختصاص دهد. محصول جدید هواوی که در گروه گوشی های تاشو 2019 قرار گرفته است، به پردازنده کرین 980 و همچنین مودم فوق‌العاده قدرتمند بالونگ 5000 مجهز است که امکان اتصال دستگاه به اینترنت 5G را فراهم می‌کند.

گوشی تاشو هواوی دارای باتری 4500 میلی‌آمپری است تا بتواند صفحه نمایش بزرگ آن را با قدرت حفظ کند. انتظار می‌رود میت ایکس در ماه ژوئن عرضه شود، اما با توجه به استراتژی اخیر هواوی، بعید به نظر می‌رسد که این گوشی تاشو در ایالات متحده عرضه شود.

گوشی تاشوی فلکس پای

 

گوشی های اسمارت فون تاشو

اولین گوشی تاشوی جهان در ماه نوامبر گذشته عرضه شد. این گوشی که احتمالا یکی از بهترین گوشی های تاشو 2019 خواهد بود، مانند هواوی یا سامسونگ دارای نمای ظاهری صیقلی نیست. گوشی تاشوی فلکس پای دارای صفحه نمایش 7.8 اینچی امولد با رزولوشن 1920×1440 و ابعاد 7.5×5.3×0.3 اینچ است.

این محصول که در گروه گوشی های تاشو 2019 قرار گرفته است، به پردازنده اسنپدراگون 855 مجهز بوده و از دو دوربین 16 و 20 مگاپیکسلی و همچنین رم 8 گیگابایتی و رم 128 گیگابایت در مدل پایه بهره‌مند است.

اگر اقدام به سفارش این گوشی تاشو کنید، باید بدانید که ممکن است هشت هفته طول بکشد تا سفارش به دستتان برسد.

FlexPai تاشو نسبتا انعطاف‌پذیر است و از این‌رو شما می‌توانید از این تلفن همراه در حالت تمام صفحه، اندازه گوشی و حالت خیمه‌ای استفاده کنید. این دستگاه همچنین چندان سنگین نیست. به نظر می‌رسد گوشی تاشوی فلکس پای ناقص است و کمی با عجله برای حضور در میان سایر برندهای مطرح ارائه شده است.

گوشی تاشوی موتورولا

گوشی های اسمارت فون تاشو

این نام تجاری که اکنون متعلق به لنوو است، مدل افسانه‌ای خود موسوم به RAZR را به شکل یک گوشی انعطاف‌پذیر ارائه کرد.

یانگ یوانکینگ مدیر عامل لنوو اعلام کرده است که صفحه نمایش های قابل انعطاف ممکن است کلیدی برای بازسازی RAZR باشد؛ که در قالب یک گوشی تاشو واقعا جمع و جور ارائه شده است. این گوشی به صفحه نمایش کامل شبیه به گوشی های 6.5 اینچی گسترده می‌شود.

وی همچنین گفت: «فکر می‌کنم با استفاده از تکنولوژی جدید، به ویژه صفحه نمایش های تاشو نوآوری بیشتری را در طراحی گوشی های هوشمند مشاهده خواهید کرد. بنابراین امیدوارم آنچه فقط درباره RAZR توضیح داده شد، خیلی زود توسعه داده شود.»

موتورولا همچنین در مصاحبه‌ای با اینگجت مطرح کرد که این گوشی تاشو با یک باتری قابل شارژ ارائه می‌شود.

گوشی تاشوی شیائومی

این گوشی تاشو جدید فعلا در مرحله اولیه است؛ اما در عین حال بسیار چشم‌گیر است. این گوشی دو طرفه است. بدین معنا که مانند یک تبلت از بالا و پایین قابلیت خم شدن دارد.

لین بین، مدیر شیائومی، یک ویدیو از نمونه اولیه گوشی تاشوی شیائومی را در شبکه اجتماعی چینی Weibo ارسال کرد. این گوشی می‌تواند Xiaomi Dual Flex یا Xiaomi MIX Flex نامیده شود. هرچند ما از دیدن این گوشی در بازار که شاید در گروه بهترین گوشی های تاشو 2019 قرار گیرد، فاصله داریم. چراکه بین می‌گوید نسخه‌ معرفی شده محصول نهایی نیست.

گوشی تاشوی اپو

گوشی های اسمارت فون تاشو

در مورد گوشی تاشوی اپو برنامه‌های مختلفی وجود داشت. اکنون سازنده تلفن چینی اعلام کرده است که در صورت وجود تمایل عمومی آماده ساخت یک گوشی تاشو است.

گوشی تاشوی اپو نیز مانند گوشی تاشوی میت ایکس هواوی دارای یک صفحه منعطف و قابل خم شدن به اطراف است و زمانی که به طرفین خم می‌شود دو صفحه نمایش را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برین شن مدیر عامل اپو اعلام کرده است در صورتی که گوشی تاشوی اپو به اندازه کافی مورد استقبال قرار گیرد، این تلفن همراه می‌تواند در تولید انبوه وارد بازار شود.

گوشی تاشوی زد تی ای

سوی جف یی، معاون ارشد بخش بازاریابی شرکت ZTE در مصاحبه‌ای گفت که آن‌ها به چیزی که واقعا قابل انعطاف است دست خواهند یافت.

ZTE فقط یک گوشی با قابلیت خم شدن نساخته است؛ بلکه این دستگاه در واقع یک گوشی با صفحه نمایش بسته است. طرح‌های کلی این گوشی منتشر شده است، اما هنوز اطلاعاتی درباره اندازه، قیمت و روند توسعه آن‌ها مشخص نشده است.

گوشی تاشوی ال جی

شایعه حضور ال جی در کنگره موبایل همراه با یک گوشی تاشو را فراموش کنید. در عوض، شرکت ال جی محصولات جدید خود موسوم به  LG G8 ThinQ و LG V50 ThinQ 5G را معرفی کرده است. مدیر ال جی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که این گوشی تنها نمونه‌ای ابتدایی است.

مدیر اجرایی ال جی گفت: ما در هنگام راه‌اندازی گوشی هوشمند 5G بررسی کردیم که گوشی هوشمند قابل انعطاف را منتشر کرده‌ایم اما تصمیم گرفتیم که آن را تولید نکنیم. در عوض شرکت در حال حاضر بر روی دستگاه 5G خود تمرکز دارد.

ال جی گوشی جدید را با دو صفحه نمایش معرفی کرده است. برخلاف سایر برندها که کار روی صفحه تاشو را توسعه داده‌اند، این صفحات تاشو نیستند. هنگامی که ال جی 50V را که در گروه گوشی های تاشو 2019 قرار گرفته است معرفی کرد، این شرکت همچنین صفحه نمایش دوگانه‌ای را در معرض نمایش گذاشت که به گوشی جدید ال جی متصل می‌شود و یک پانل 6.2 اینچی دیگری را اضافه می‌کند.

این صفحه نمایش به شما اجازه می‌دهد تا دو برنامه را در یک زمان اجرا کنید. ال جی هنوز قیمت این محصول را اعلام نکرده است.

در حال حاضر ال جی برای ثبت سه نام تجاری Flex، Foldi و Duplex درخواستی را به اداره ثبت اختراع اتحادیه اروپا ارائه داده است. Duplex می‌تواند به تلفن دو صفحه‌ای اشاره کند. Flex در حال حاضر در گوشی منحنی ال جی موسوم به G Flex 2 استفاده می‌شود. این منطقی است که Foldi ممکن است به یک صفحه نمایش قابل انعطاف اشاره کند.

نتیجه گیری از تحلیل و بررسی گوشی های اسمارت فون تاشو

با توجه به اطلاعاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، به نظر می‌رسد غول‌های فناوری ترجیح داده‌اند به جای پرداختن به بهبودهای سخت‌افزاری محدود، به دنبال ارائه طراحی‌های به‌روز و منحصربه‌فرد در سال 2019 باشند. شاید در میان برندهای معرفی‌شده به‌سختی بتوان گوشی تاشو ارزان قیمتی را پیدا کرد؛ اما اگر بتوانید کمی بیشتر برای خرید گوشی هزینه کنید، قطعا می‌توانید یکی از بهترین گوشی های اسمارت فون تاشو را خریداری کنید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *