نحوه قفل کردن یک برنامه در آیفون با رمز عبور

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 715 نفر
به روز رسانی:

نحوه قفل کردن یک برنامه در آیفون با رمز عبور

 

اپل روش رسمی برای قفل کردن جداگانه برنامه های حساس مانند Photos با رمز عبور ندارد، اما خوشبختانه راه حلی وجود دارد که با ویژگی Screen Time که برای اولین بار در iOS 12 ارائه شد، معرفی شد.اگر واقعاً می خواهید مطمئن شوید که یکی از برنامه های شما غیرقابل دسترسی است، می توانید از ویژگی App Limits اپل برای این کار استفاده کنید. در اینجا به این صورت است:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. «زمان صفحه» را انتخاب کنید.
  3. مطمئن شوید که Screen Time فعال است و یک رمز عبور Screen Time با انتخاب «استفاده» تنظیم شده است.
  4. روی App Limits و روی گزینه Add Limit ضربه بزنید.
  5. دسته ای را که می خواهید انتخاب کنید. اگر می‌خواهید برنامه Photos را قفل کنید، در دسته «خلاقیت» قرار دارد.
  6. روی برنامه ای که انتخاب کرده اید ضربه بزنید و سپس روی Next ضربه بزنید.
  7. در نوار لغزنده ای که زمان را انتخاب می کنید، 1 دقیقه را انتخاب کنید.
  8. روی Add ضربه بزنید.
  9. «Block at End of Limit» را تغییر دهید.
  10. اگر می‌خواهید برنامه‌های اضافی اضافه کنید، مراحل «افزودن حد» را دوباره طی کنید. در غیر این صورت، از رابط Screen Time خارج شوید.

زمانی که محدودیت زمانی که تعیین کرده اید به پایان برسد، به شما گفته می شود که وقت شما تمام شده است. می‌توانید یک دقیقه به استفاده از برنامه ادامه دهید، اما پس از آن، برای ادامه استفاده از برنامه، باید رمز عبور Screen Time خود را وارد کنید.هیچ راهی برای دور زدن رمز عبور وجود ندارد، که مانع از آن می‌شود که هر کسی که به آیفون شما دسترسی دارد باز کند و از برنامه مسدود شده استفاده کند.

نحوه استفاده از برنامه قفل شده:

هنگامی که محدودیت‌های برنامه را برای قفل کردن برنامه‌هایی که می‌خواهید غیرقابل دسترسی باشند، در نظر گرفتید، می‌توانید برای دسترسی به برنامه روی «زمان بیشتر بخواهید» ضربه بزنید. باید رمز عبور خود را وارد کنید، و پس از انجام این کار، می‌توانید قفل آن را برای 15 دقیقه، یک ساعت یا بقیه روز باز کنید. هیچ راهی برای قفل کردن مجدد آن پس از تأیید آن به مدت 15 دقیقه بدون انجام مجدد کل تنظیمات محدودیت برنامه وجود ندارد، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

محدودیت ها

می‌توانید هر برنامه‌ای را در گوشی خود به‌جز برنامه تلفن با رمز عبور قفل کنید. هیچ گزینه ای برای خاموش کردن دسترسی به برنامه تلفن وجود ندارد. برای برنامه‌هایی مانند Messages یا FaceTime، باید بخش «همیشه مجاز» را در Screen Time ویرایش کنید تا محدودیت فعال شود.

می‌توانید دسترسی به پیام‌ها و FaceTime را غیرفعال کنید، اما ممکن است نخواهید. وقتی دسترسی به پیام‌ها از طریق محدودیت‌های برنامه غیرفعال است، دستگاه‌هایی که از iCloud for Screen Time استفاده می‌کنند قادر به ارسال یا دریافت پیام در طول زمان خاموشی نیستند. همچنین نمی‌توانید اعلان‌های برنامه‌های قفل‌شده را ببینید، بنابراین هنگام قفل کردن برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی این را در نظر داشته باشید.

تبلیغ:آمورش خدمات ریموت


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *