چطوری رمز هارو داخل ایفونم ذخیره ومدیریت کنم؟

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 450 نفر
به روز رسانی:

حتما برای شما نیز پیش آمده که گاهی اوقات یوزرنیم و پسوورد خود جهت ورود به برخی وب‌سایت‌ها را فراموش کنید؛ اما خوشبختانه در سال‌های اخیر، شاهد افزایش محبوبیت سرویس‌های مدیریت پسوورد هستیم و اکثر سازندگان نیز این قابلیت را به صورت پیش فرض در گوشی‌های خود قرار می‌دهند. گوشی‌های آیفون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در کنار ارائه یک سرویس مدیریت پسوورد درون گوشی، کاربران آیفون می‌توانند با استفاده از سرویس iCloud Keychain تمامی پسوورد‌های خود را در فضای ابری نیز ذخیره کرده و در سایر دستگاه‌ها به آن دسترسی داشته باشند.

در این مطلب، قصد داریم تا نحوه کارکرد سرویس مدیریت پسوورد گوشی‌های آیفون و روش تعامل با آن را با شما در میان بگذاریم؛ با ما همراه باشید.

چگونه به بخش یوزرنیم و پسوورد‌ها در iOS دسترسی پیدا کنیم؟

برای دسترسی به بخش یوزرنیم و پسوورد‌ها در گوشی‌های آیفون، ابتدا وارد منوی تنظیمات گوشی شده و سپس بخش Passwords را انتخاب کنید. برای دسترسی به این بخش، باید از فیس آیدی، تاچ آیدی و یا پین‌کد گوشی استفاده کنید.

چگونه یوزرنیم و پسوورد‌ها را در iOS ذخیره و مدیریت کنیم؟

بخش Passwords، تمامی یوزرنیم و پسوورد‌های شما در وب‌سایت‌های مختلف را نمایش داده و با انتخاب هر یک از آنها، می‌توانید پسوورد‌ خود را مشاهده کنید. این بخش، آخرین زمان اعمال تغییرات در پسوورد هر اکانت را به نمایش گذاشته و حتی می‌توانید یک نوت برای یادآوری هر پسوورد اضافه کنید. امکان حذف کردن پسوورد‌ها نیز با انتخاب گزینه Delete Password در پایین هر صفحه وجود دارد.

برای اضافه کردن یک پسوورد جدید، دو راهکار متفاوت وجود دارد. در صورتی که گزینه + در قسمت بالایی بخش Passwords را انتخاب کنید؛ خواهید توانست تا نام وب‌سایت مورد نظر را وارد کرده و سپس یوزرنیم و پسوورد مخصوص آن را وارد کنید. پس از انجام این کار، دیگر نیازی به وارد کردن این اطلاعات درون وب‌سایت‌ها نیست و گزینه‌ای برای لاگین سریع در این سایت‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

روش دیگر برای اضافه کردن پسوورد‌ها، انتخاب گزینه Save Password در حین ورود به یک وب‌سایت جدید توسط مرورگر است. این روش مقداری ساده‌تر بوده و پس از یک بار لاگین در هر سایت، خیال شما بابت به خاطر سپردن یوزرنیم و پسوورد آن را راحت می‌کند.

چگونه پسوورد‌های خود در آیفون را به فضای ابری انتقال دهیم؟

سرویس iCloud Keychain، یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های آی‌کلاود محسوب شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا پسوورد‌های خود را به فضای ابری منتقل کرده و در سایر دستگاه‌ها نیز به آنها دسترسی داشته باشند. برای استفاده از این سرویس، باید حتما تایید دو مرحله‌ای را برای اپل آیدی خود فعال کرده و در سایر دستگاه‌های مورد نظر نیز از همین اپل آیدی استفاده کنید.

برای فعالسازی iCloud Keychain، ابتدا به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و وارد بخش اپل آیدی خود شوید. سپس گزینه iCloud را انتخاب کرده و وارد بخش Passwords and Keychain شوید. پس از ورود به این بخش، گزینه Sync this iPhone را فعال کنید. پس از انجام این پروسه، یوزر‌نیم و پسوورد‌های شما در آی‌کلاود ذخیره شده و می‌توانید در سایر دستگاه‌ها نیز به آنها دسترسی داشته باشید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *